fredag 28 januari 2011
torsdag 27 januari 2011
Ibland, då verkligheten kryper på
Hemlängtan har slagit rot i mig lite nu igen. Jag har de helt super bra här i Vasa det e int de det e frågan men ibland smyger känslan sig på och plötsligt känns de som att man befinner sig totalt i andra ändan av världen än familjen.
De där 500 km blir till ett enormt avstånd.Känslan av att de e miljoner dagar sen man senast pratats vid, kramat om alla och utbytt de senaste skvallret.
Men de e väl lite så livet är, man kan inte få alla saker samtidigt men ibland önskar ja att de var lite närmare varandra i alla fall. Puss på er alla!
God morgon på er med
Om man skulle kunna slå rekord i trötthet skulle nog denna morogn vinna för jäkliigt länge! Hade absolut ingen iver att stiga upp i morse och inte ens Fred som normalt sett e morgonpigg o gärna tycker att matte skulle kunna stiga upp sov!
Det värsta e att ja blir på så jävla dåligt humör när ja sovit för lite så ja tycker verkligen synd om alla som tvingats umgås med mig denna morgon. Speciellt André.
onsdag 26 januari 2011
Sitter och ser på tratten och flinken.... Vet inte rikitg vad jag skall säga men ja tror ja sku kunna rekomendera de för Gösta, din typ av humor ;)
har tillbingat dagen med lite av det mesta, varit på föreläsning, ätit kebaberia, spelat trivial pursit med Andrés för kompisar och njutiti av dagen. ( varning för dagens tråkigaste inlägg!)
Kramar till er alla :)
har tillbingat dagen med lite av det mesta, varit på föreläsning, ätit kebaberia, spelat trivial pursit med Andrés för kompisar och njutiti av dagen. ( varning för dagens tråkigaste inlägg!)
Kramar till er alla :)
tisdag 25 januari 2011
måndag 24 januari 2011
Har varit en sådan där toppen dag idag :) Solen skinnit, plusgrader, min mp3 hade fått batteri ( hmm kan ju bero på att ja laddat den) Akis kommer o hälsa på o André borde dyka upp någon gång idag.
Allt detta till trots att ja inte lyckades sälja en enda biljett,hitta mina böcker och insett att ginas 75 cm verkligen e 75 cm.
Men ibland känns de bara bra :)
Hoppas ni fått en lika bra start på veckan. :) Kramar
söndag 23 januari 2011
Stolt
Ljusning
Och vet ni vad detta är ett täcken på?
Joo sommaren närmare sig, jo ja vet de e ännu långt d
it men ja blir alltid lika lycklig när ja upptäcker att dygn
ets ljusa timmar ökat :) Då tänds den där gnuttan hopp i en igen att snart snart med mycket tålamod och väntan kommer sommaren.
Och då, då ser de hoppeligen ut så här bara tre månader av väntan kvar. Tre månder fyllda med intressanta upplevelser hoppeligen :)
big, bigger, oh my good
lördag 22 januari 2011
En liten guldkant
Jag blir alla gånger lite glad då ja läser i någon lokaltidning om Ingå. Jag vet int varför men det får väl en känsla av att folk faktiskt vet att de existerar en sån kommun och att allt inte e så långt borta egentligen! Denna gång var det Vasabladet som förgyllde min morgon lite extra.
Grejen e ju den att ja inte på något viss känner någo extra för min hemkommun. Men ja tror att de har med att göra att fast de e mera än 500 km så finns den ändå där och just på denna plätt finns de som ja tycker lite extra mycket om. :)
fredag 21 januari 2011
dagens fråga
onsdag 19 januari 2011
En snöig morgon.
Det fanns nog en önskan bland alla Vasabor idag. Att inte behöva stig upp. Inte för att vasa isig sku vara någo dåligt på morgonen utan snarare därför för att hela stan var täckt med 30 cm av snö.

måndag 17 januari 2011
söndag 16 januari 2011
Resultatet e att vi lugit i sängen han med magen i vädret och myst omkring o ja läsande på en statistiktent ja så kommer att bomma i. De fastnar lixom int. :( Men Fred e lycklig han tycker de e en av de absolut bästa dagarna på länge. :)
Trevlig överraskning
Under tiden som jag hade sprungit omkring o flyttat omkring saker av mest varierande slag hade Fred underhållit sig själv. Med att riva sönder en kortpacke. Kan berätta att om 52 kort känns som mycket då tappar dem e de inget emot när de e rivna.