fredag 28 januari 2011

Nu kära vänner kommer jag att lämna bloggen åt sitt öde. Men ni kan vara helt lugna det gäller bara för helgen!
Jag skall nämligen åka o se om det finns någonting norr om vasa oxå :)
Men vi höres o ja hoppas ni får ett riktigt fint veckoslut :) Kramar.

torsdag 27 januari 2011

Ibland, då verkligheten kryper på


Hemlängtan har slagit rot i mig lite nu igen. Jag har de helt super bra här i Vasa det e int de det e frågan men ibland smyger känslan sig på och plötsligt känns de som att man befinner sig totalt i andra ändan av världen än familjen.
De där 500 km blir till ett enormt avstånd.Känslan av att de e miljoner dagar sen man senast pratats vid, kramat om alla och utbytt de senaste skvallret.
Men de e väl lite så livet är, man kan inte få alla saker samtidigt men ibland önskar ja att de var lite närmare varandra i alla fall. Puss på er alla!

God morgon på er med

Om man skulle kunna slå rekord i trötthet skulle nog denna morogn vinna för jäkliigt länge! Hade absolut ingen iver att stiga upp i morse och inte ens Fred som normalt sett e morgonpigg o gärna tycker att matte skulle kunna stiga upp sov!
Det värsta e att ja blir på så jävla dåligt humör när ja sovit för lite så ja tycker verkligen synd om alla som tvingats umgås med mig denna morgon. Speciellt André.

onsdag 26 januari 2011

Sitter och ser på tratten och flinken.... Vet inte rikitg vad jag skall säga men ja tror ja sku kunna rekomendera de för Gösta, din typ av humor ;)
har tillbingat dagen med lite av det mesta, varit på föreläsning, ätit kebaberia, spelat trivial pursit med Andrés för kompisar och njutiti av dagen. ( varning för dagens tråkigaste inlägg!)
Kramar till er alla :)

tisdag 25 januari 2011

sitter och lyssnar på ett stycke André som spelar monopol en helt givande uppgift vet ingen som pratar så mycket med tv:n som han. ( han till och med slår dig mamma då du kör bil)

måndag 24 januari 2011

Har varit en sådan där toppen dag idag :) Solen skinnit, plusgrader, min mp3 hade fått batteri ( hmm kan ju bero på att ja laddat den) Akis kommer o hälsa på o André borde dyka upp någon gång idag.
Allt detta till trots att ja inte lyckades sälja en enda biljett,hitta mina böcker och insett att ginas 75 cm verkligen e 75 cm.
Men ibland känns de bara bra :)
Hoppas ni fått en lika bra start på veckan. :) Kramar

söndag 23 januari 2011

Stolt

Vet ni vad denna lilla underbara krappat ha börjat med? Han kan ge tass :) Jag vet inte egetligen om de e min eller Andrés förtjänst men ja blir så glad varje gång! Han ha haft en sån där max femtio cent från matte dag idag. Kramsig med andra ord. :) Gullet mitt.

Ljusning


Visst e de fantastiskt klockan e halv fem o de e fortfarande ljust ute :) så att man ser!
Och vet ni vad detta är ett täcken på?
Joo sommaren närmare sig, jo ja vet de e ännu långt d
it men ja blir alltid lika lycklig när ja upptäcker att dygn
ets ljusa timmar ökat :) Då tänds den där gnuttan hopp i en igen att snart snart med mycket tålamod och väntan kommer sommaren.
Och då, då ser de hoppeligen ut så här bara tre månader av väntan kvar. Tre månder fyllda med intressanta upplevelser hoppeligen :)
och plötsligt känns de som en evighet till månda kväll!

big, bigger, oh my good

Glada miner,intressanta diskussioner, många skratt och en helt övermätt mage de e väl så man bäst beskriver lördagskvällen och de är väl så man helst vill ha den o :)
Nora och födelsedagsbarnet.

lördag 22 januari 2011

har yrat runt på stan tillsammans med Nina idag och ska så småningom ( efter ett par timmar) börja söka mig mot Brändö. Där finns nämligen en tjej som fyllt 21 i går o som idag behöver firas :) ska bli skoj, känns som länge sedan ja pratat med alla tjejer.

En liten guldkant

Jag blir alla gånger lite glad då ja läser i någon lokaltidning om Ingå. Jag vet int varför men det får väl en känsla av att folk faktiskt vet att de existerar en sån kommun och att allt inte e så långt borta egentligen! Denna gång var det Vasabladet som förgyllde min morgon lite extra.
Grejen e ju den att ja inte på något viss känner någo extra för min hemkommun. Men ja tror att de har med att göra att fast de e mera än 500 km så finns den ändå där och just på denna plätt finns de som ja tycker lite extra mycket om. :)

fredag 21 januari 2011

dagens fråga

Tror ni detta är en överlevare eller e den bara nästan död?
Ha sett ut så här nu snart hela vintern....

onsdag 19 januari 2011

En snöig morgon.

Det fanns nog en önskan bland alla Vasabor idag. Att inte behöva stig upp. Inte för att vasa isig sku vara någo dåligt på morgonen utan snarare därför för att hela stan var täckt med 30 cm av snö.





Men inte kan man ju säga annat än att de e fint. Men nå svor ja en o annan gång då ja gick ti skolan o inga trotoarer va plogade.och tanken på att människorna nog inte var riktigt kloka då de en gång i tiden bosatte sig på dessa bredgrader.

Tom Andre´vaknade ti liv o stack ut för att mocka snö. I sina faffatofflor. :) (så nu ha ja skrivit om dig ;))



Fan d e snö upp ti reven där ute! :( Fred syns int någo mera, han tycker ju de e skoj i o för sig skutta runt som en känguru.
Dessutom tycks Andre` bo i ett av de kvarter där plogning int står överst på listan.....

måndag 17 januari 2011

Den trebente älgen

Nu är det officiellt Freds älg har bara tre ben mera.

Dagens stora fråga att grädda vofflor eller int...

söndag 16 januari 2011



Med en snöstorm blåsande ytterom fönstret hela dagen ha varken ja eller Fred haft någon större iver att traska omkring där ute. Att de sedan blåser så nitton tretton gör ju inte saken bättre precis.
Resultatet e att vi lugit i sängen han med magen i vädret och myst omkring o ja läsande på en statistiktent ja så kommer att bomma i. De fastnar lixom int. :( Men Fred e lycklig han tycker de e en av de absolut bästa dagarna på länge. :)



Trevlig överraskning

Under tiden som jag hade sprungit omkring o flyttat omkring saker av mest varierande slag hade Fred underhållit sig själv. Med att riva sönder en kortpacke. Kan berätta att om 52 kort känns som mycket då tappar dem e de inget emot när de e rivna.