lördag 5 november 2011
Snurre- en folkrädd typ
Mamma och pappa har en katt. Snurre heter han. En folkrädd och envis sak som man i princip aldrig ser. Men här i natten kom den upp till mig o lade sig i min fotända o jag hade inte hjärta att schasa iväg honom. ( är allergisk så ögonen blir ett helvete i sig. ) utan låg o såg på honom och avundades hans sömn. Min gömmer sig någonstans nämligen!
fredag 4 november 2011
Dilemma
Skulle vilja ut o gå med hundarna med vet att jag inte klarar av att ha de båda samtidigt de yrar på för mycket.Och hur jag än gör blir det orättvist mot den andra. Livets stora problem vet ni.
Får ta ut dem på gården o busa med de där helt enkelt.
Får ta ut dem på gården o busa med de där helt enkelt.
torsdag 3 november 2011
Har tillbringat dagen tillsammans med dessa två :) Inte så tokigt om jag får säga det själv. Har dessutom fått skrivet lite på engelskan så.
Snabbvisit i Åbo
Efter att ha längtat i en evighet hittade jag äntligen till Åbo. Det där med att hitta var väl egentligen det minsta problemet, mera att få kalendrarna att gå ihop. Lyckades iaf få en dejt både Nina och Heidi :) Värre kan man ha det!
Efter dejatadet o ett visst yrande på stan, gick jag hem med Akis. Vi firade kväll med tortillan och ett helt överdukat bord med allt från vattenmelon till salsasås. :) Så nu har vi gått upp ett x- antal kilon igen. ( Eller jag iaf :) ) Dessutom såg vi på film, men tror ni ja kommer ihåg vad den heter? Bra var den iaf.
Haha ja o jag lyckades tigga till mig hennes blå marimekkon :) Sover med ett par svart-vita hos André så känns tryggt.
Akis däremot hade sina mummin och jag måste väl erkänna att de nog vinner över marimekko :)
Tisdagen gick i sitzens tecken, vi han i ärlighetens namn inte med mycket mer eller ja att äta förstås :p och Knut fick hålla koll på kronan vi skulle ha med oss.
Akis var bodygard till en av sina kompisar men på något vänster var vi ihopkopplade....
Fascinerades av Åkas vägar, tycker de var lite coola. :)
Gör en grimas, jo vist, vi kan ju konstatera att Akis lyckades lite gran bättre än jag!
På vägen hem hittade vi en palm, och efter detta är bilderna inte värda att publiceras mera ( som om de någonsin varit de!) Men med blåmärken i handflatorna ( Mamma funderade hur jag lyckas med allt sånt, att skada mig själv alltså) och en sångbok i väskan så kan man ju konstatera att de var en lyckad kväll och en lyckas snabbvisit!
onsdag 2 november 2011
tisdag 1 november 2011
söndag 30 oktober 2011
lördag 29 oktober 2011
fredag 28 oktober 2011
Det där med datamusar
Det här med datamusar tycker Fred är rätt intressant. Trycker man med nosen på dem har de ljud. Oerhört skoj så man trycker många gånger. Att man råddar till det i mattes dator gör ingenting. Hon kan ju reda upp de sen.
Okej erkänner att de e lite mitt fel med, jag behöver inte sitta i sängen!
Okej erkänner att de e lite mitt fel med, jag behöver inte sitta i sängen!
torsdag 27 oktober 2011
Och känslan då man inser att de inte är någon idé att läsa mera. Man är för upp i varv, stressad irriterad, förbanad och sur för att koncentrera kalla de vad ni vill. Resultatet e att man somnar vaknar o inser att skit ja lär mig inget efter halv tio mera ( då man vaknar) så lika bra att skita i de. Skall i alla fall traska iväg o se hur tenten ser ut o läsa så in förbanat till nästa gång. Kanske lyckas jag till o med få någonting gjort på tåget i morgon.
För då bär det hemåt o som jag längtar skall bli hur skönt som helst.
För då bär det hemåt o som jag längtar skall bli hur skönt som helst.
onsdag 26 oktober 2011
För er som undrar
Och för er som undrar vad jag ägnat de senaste timmarna åt är svaret pluggat tyska oregelbundna verb, skrattat åt pojkvännens senaste inköp och sett på en Fred överlycklig för sitt nya kramdjur! :) En Ekorre.
Skolmat
Var och äta i skolan idag, inget fel i det men varför kan man inte erbjuda laktosfattig mos? Eller någo annat typ kokta potatisar? För de blir tja mindre intressant att äta korvsås o enbart sallad.
Det kan ju inte vara en kostnadsfråga?
Potatisen kostar 59 cent kilo!
Det kan ju inte vara en kostnadsfråga?
Potatisen kostar 59 cent kilo!
tisdag 25 oktober 2011
Skall på Valollis ikväll o se vad årets kårkandidater har att säga.Kan bli intressant.
måndag 24 oktober 2011
Rättelse
Åttiotalisten har bett om en rättelse den hade levt hela sju månader under åttiotalet vilket ändrar extremt mycket! Suck.
Har varit en sådan där typiskt vanlig grå dag idag! Fick mitt ben kollat, gått på föreläsningar och lite på stan.
Men det bästa var nog att komma hem, få lägga sig på sägen o mysa med Fred en stund.
Höll på att somna seriöst idag på en av föreläsningarna. Fattar inte vart energin har tagit vägen.
Tyder på någon form av vintertrötthet. Men jag brukar ju inte lida av sånt eller?
söndag 23 oktober 2011
Läste runt på bloggen min ( säger det någonting om mitt liv?) För att komma till saken, konstaterade att det första gången hade kommit snö i oktober närmare bestämt den 12 i fjol. Undrar hur länge de tar innan vi har snön här igen? ( Int för att jag saknar den men är roligt att spekulera.)