onsdag 30 november 2011

Helt tassigt

Fred tycker matte har en konstig tröja på sig med trä bitar i. Borde ju gnagas bort helt klart.

Är tydligen inte alla knippsor som faller herren i smak



Tentdag

skall gå o skriva min engelska tent idag o hoppas på det bästa. Skulle börja behöva di där studiepoängen nu.

tisdag 29 november 2011

Vinterpäls

Fred håller på att byta till vinterpäls. Det finns hå exakt över allt nu. På golvet, på köksbordet, i sängen klädskåpet you name it.
Men hans vinterpäls e så mycket fluffigar att de e int klok glömde att e var så stor skillnad. För tillfället ser han dock mera ut som en vildhund än en sällskapshund.

Ny telefon

Fick min telefon tillbaka idag, mitt gamla skall men totalt nytt innehåll. Hoppas  på att den skall hålla lite längre denna gång. Nu kan jag lämna tillbaka min telefon jag lånat av pappa under tiden. :)
Vill ha julov nu! Är trött på allt tentläsas, alla uppsatser som skall skrivas och alla texter som skall komenteras. Men om 20 dagar blir det verklighete gäller bara att överleva till dess.

måndag 28 november 2011

Sitter och väntar på att fisksoppan skall koka klart. Kände att en soppa e precis vad som behövs för en dag som denna. Då det stormar där ute.
Idag skall jag göra ingenting. Förutom att ligga i sängen och läsa på tent.

söndag 27 november 2011

Breaking down part 1

En kompis ringde o frågade om ja ville komma med på bio! Behöver jag säga att ja blev glad? :)

Så var o såg den senaste twilight filmen. Och tja vad skall ja säga. Följer samma typ av mönster. Men jag tyckte det var mera färg i denna film ( jepp, ja vet de andra e o i färg men de är ändå lite trista o gråa på någo viss) Det är så många känslor och tankar som faller bort i filmen dock, boken ger på de visset en helt annan bild och upplevelse. Är man en bok människa så är man kan int hjälpas. Men har man skrattat och gråtit i en film då är den ändå helt sevärd så se den ifall ni int har någo bätter för er.
Gårdagens loppisbesök resulterade i tre böcker. Två helt härliga böcker om Billy. Fina bilder. Kan  inte hålla tassarna borta från barnböckerna fast ja vet ja borde men ja skyller på att barnpedagogiken! Och får man två böcker för 50c o de e nästan som nya kan man lixom inte låta bli....
O ja de tredje heter Stalins barn. Lite skillnad lixom. :)

Lillajuksklappar

Min bror hade hittat julklappar på vägen, eller ja snarare var det hälsningar hemifrån. :) 
Mammaendagsiet skickade en julkalender till Fred. Och den måste dofta gott, la den på skrivbordet nämligen o nu står han här på baktassarna o skall åt den.

Och en pipande kanin. Kommer så att ångra att jag gav den!

lördag 26 november 2011

Glad lillajul :)


ARG

Fattar int hur det skall vara möjligt att bedriva någon forma av studier i denna miljö. Har typ tusen saker ja borde får gjorda men med en basdunkade i öronen så de tar sjuk bidar int till att förbättra möjligheterna att få dem gjorda! Jag blir så arg så arg!

fredag 25 november 2011

Skall ha tre killar och en tjej inneboende i helgen. Inte så tokigt. :)

Smälter lite

Lådan e för liten för att rumma apan med så den får ligga bredvid. Men tassen kramar om den i alla fall. :)
Det är mörkt i Vasa idag, riktigt så där trist som det bara kan vara i november o december. Så mörkt att gatubelysningen ännu int ha slocknat o klockan e halv elva. suck.
Saken blir int bättre av att de regnar och blåser där ute.
Nå men vet ni vad de positiva är? Min bror (och några av hans vänner) kommer upp i helgen. :)
Fast det betyder i sig att ja måste diska. Och dammsuga. Ja men besöket överväger i alla fall :D

torsdag 24 november 2011

en månad kvar

Till julafton kan ni tänka er det, borde väl så småningom bli dags för lite julfiilis antar ja!

Lidl

Det skall öppna en till Lidl i Vasa mitt emot mig. Blir oroväckande glad.

Morgonmänniska

Jag är absolut ingen morgonmänniska det tror ja alla människor som umgåtts med mig kan hålla med om. Pratar  man med mig får man enstaka ord till svar. Någo mer har ja lärt mig att it säga för då kommer de någo fult. 
De flesta människor accepterar detta, för de vet att bara ja får morgonmål i mig blir allt bra igen. Jag uppskattar verkligen de människor som  accepterar detta. 
Men så finns de som int klarar av att acceptera detta utan ändå måste komma med små skämt, kommentera och fråga. Och så klarar ja de till en viss punkt ( det e klart de beror lite på sällskapet o hur länge denna stubin gäller men så där vardagligt) och sen,sen exploderar ja int bokstavligen men nästan. Det värst som finns är då människor som börjar kommentera varför e du så arg? Is int stress upp dig så....
Det blir int precis bättre kan jag säga. Den här morgonen började precis så. 
Till mitt försvar kan jag säga att har man huvudvärk ännu till hjälper de inte upp saken. 

onsdag 23 november 2011

Jeee

Jag är godkänd i finska!!!! Vet ni hur glad jag är???