tisdag 31 januari 2012

Fred har med största sannolikhet gått o fått en ögoninflammation :( Känns lite jobbigt.

Bortskämd typ

Inser att de bor en lite bortskämd typ i den här lägenheten..
Som absolut inte kunde bry sig mindre



Innehållslöst

Dagens föreläsning avklarad. Börjar kännas som att tyskan blir allt svårare. Pratades om sporttermer idag o jag har ingen aning om något sånt. Har aldrig varit särdeles intresserad heller så kan va en av orsakerna. Lite jobbigt.
I övrigt står det biljettförsäljning ( till sommarsitzen,Du vill absolut int missa den!!) och möte. I övrigt flyter livet på så där passligt som de nu gör.
( dagens mest innehållslösa inlägg! :P)

måndag 30 januari 2012

Fruktkorg

Ja o så fyllde ja på min fruktskål, känns som evigheter sen ja hade en riktigt fruktskål!

Back in town

Har kommit tillbaka till Vasa efter lite rehab hos mamma och pappa. Känns som energin e tillbaka kommer nog att bli bra det här oxå.
NK Jubileumsvecka står på schema är en del som skall fixas ännu innan vi kan korka flaskan på lördagen. Längtar! Kommer att bli helt super!

lördag 28 januari 2012

Håller på o förbereda en playlist för en kommande sitz. Vad är absolut det mest somriga i låtväg ni vet?

fredag 27 januari 2012

Har åkt ner o hälsa på mamma och pappa. Kan ju konstatera att dagens tågresa gick bra mycket bättre än söndagens.

torsdag 26 januari 2012

Visst var det kärlek

Läste i går kväll ut min enda julklappsbok. Märta Tikkanens Emma och Uno- visst var det kärlek. Handlar om en minst sagt trasslig kärlekshistoria. Där könsrollernas betydelse tydligt kommer fram, där kvinnan alltid skall vara bered att stiga bakåt för att mannen skall nå ditt han vill. Oberoende av hur mannen behandlar henne. Den handlar om den ständiga längtan och saknaden  och om att måsta välja.
Speciellt intressant blir boken därför att man ser platserna fram för sig, har varit på många av de ställen som nämns i boken och man fascineras. Men fram för allt väcker boken tankar hos en, får en att fundera över sin egen situation och sina egna drömmar.
Helt klart läsvärd bok. Trots att man ibland stannar upp för att fundera vad vill hon riktigt säga nu?
Läs den!
Känner mig aktiv idag. Har fått hemtenten skriven, tvätten strykt, disken diskad, nya gardiner upp hängda o så fixade jag i hop en torsdagsbiff :) ( eftersom ja kommer att åka ner i morgon o de således inte kan bli någon fredagsbiff i Vasa tänkte ja att ja nog kan unna mig det! :))  o så ha ja plocka undan borde bara dammsuga ännu men där tar de stop måste hinna packa ännu o!

Dagens lunch


Har helt fastnat i det där med mannagrynsgröt, helt supergott! :)

Mystiskt solsken

En kvart efter att jag vaknat konstaterade jag att solen ser verkligt konstigt ut idag, som om den bara var halv o int alls någo stark!
På dagens schema står hemtentamen. Skall ha den skriven och inskickad idag innan tolv borde nog int bli något problem har en sida text redan o minimi var tre sidor så. Borde nog gå fint.
Livet förändras och vi med det....

onsdag 25 januari 2012

Dags för ide

Det där med att temperaturen börjar krypa ner på en -18 är nog inte riktigt min grej. Kort sagt så hatar jag det!
Och kan int annat än att förbanna min förfäder som kom på den rent ut sagt idiotiska iden att bosätta sig inom dessa bredgrader.
Jag har det trots allt ganska bra, men kan inte låta bli att fundera på hur min bror fryser i den militära! Hu jedanmej.

tisdag 24 januari 2012

Popcorn

Har lyckats popa en stor skål popcorn till mig :) Kanske jag en dag kan bli riktigt bra på allt det där alla andra redan kan!

Lever på hoppet

Vågar tro på att Fred snart klara av att umgås helt fint med andra hundar. Kanske våra tågresor o annat trots allt gett resultat?

( var till hundparken idag o bolla, kom dit en annan hund o de lekte riktigt fint :))

måndag 23 januari 2012

Har definitivt glömt bort hur roligt det är att skrinna! Måste se till att komma iväg snart igen. Det där med två- årspaus är lite för mycket!
O jag som skulle bli hemma hela kvällen fick plötsligt erbjudande om skrining kan man lixom motsåt de? Stackars tyska verb ( tröstar mig med att de flesta kan ja sen förra kursen)
Det blev inte helt oväntat en andra omgång i presidentvalet. Speciellt svårt att veta vem man skall rösta på blir det ju heller inte.

söndag 22 januari 2012

Svart vitt

Bjuder på dagens svart-vita bild. Akis hade letat fram muminlakan till mig denna gång och Fred blev gillade att de matchade honom :)