tisdag 31 januari 2012
Fred har med största sannolikhet gått o fått en ögoninflammation :( Känns lite jobbigt.
Innehållslöst
Dagens föreläsning avklarad. Börjar kännas som att tyskan blir allt svårare. Pratades om sporttermer idag o jag har ingen aning om något sånt. Har aldrig varit särdeles intresserad heller så kan va en av orsakerna. Lite jobbigt.
I övrigt står det biljettförsäljning ( till sommarsitzen,Du vill absolut int missa den!!) och möte. I övrigt flyter livet på så där passligt som de nu gör.
( dagens mest innehållslösa inlägg! :P)
I övrigt står det biljettförsäljning ( till sommarsitzen,Du vill absolut int missa den!!) och möte. I övrigt flyter livet på så där passligt som de nu gör.
( dagens mest innehållslösa inlägg! :P)
måndag 30 januari 2012
Back in town
Har kommit tillbaka till Vasa efter lite rehab hos mamma och pappa. Känns som energin e tillbaka kommer nog att bli bra det här oxå.
NK Jubileumsvecka står på schema är en del som skall fixas ännu innan vi kan korka flaskan på lördagen. Längtar! Kommer att bli helt super!
NK Jubileumsvecka står på schema är en del som skall fixas ännu innan vi kan korka flaskan på lördagen. Längtar! Kommer att bli helt super!
lördag 28 januari 2012
fredag 27 januari 2012
torsdag 26 januari 2012
Visst var det kärlek
Speciellt intressant blir boken därför att man ser platserna fram för sig, har varit på många av de ställen som nämns i boken och man fascineras. Men fram för allt väcker boken tankar hos en, får en att fundera över sin egen situation och sina egna drömmar.
Helt klart läsvärd bok. Trots att man ibland stannar upp för att fundera vad vill hon riktigt säga nu?
Läs den!
Känner mig aktiv idag. Har fått hemtenten skriven, tvätten strykt, disken diskad, nya gardiner upp hängda o så fixade jag i hop en torsdagsbiff :) ( eftersom ja kommer att åka ner i morgon o de således inte kan bli någon fredagsbiff i Vasa tänkte ja att ja nog kan unna mig det! :)) o så ha ja plocka undan borde bara dammsuga ännu men där tar de stop måste hinna packa ännu o!
Mystiskt solsken
En kvart efter att jag vaknat konstaterade jag att solen ser verkligt konstigt ut idag, som om den bara var halv o int alls någo stark!
onsdag 25 januari 2012
Dags för ide
Det där med att temperaturen börjar krypa ner på en -18 är nog inte riktigt min grej. Kort sagt så hatar jag det!
Och kan int annat än att förbanna min förfäder som kom på den rent ut sagt idiotiska iden att bosätta sig inom dessa bredgrader.
Jag har det trots allt ganska bra, men kan inte låta bli att fundera på hur min bror fryser i den militära! Hu jedanmej.
Och kan int annat än att förbanna min förfäder som kom på den rent ut sagt idiotiska iden att bosätta sig inom dessa bredgrader.
Jag har det trots allt ganska bra, men kan inte låta bli att fundera på hur min bror fryser i den militära! Hu jedanmej.
tisdag 24 januari 2012
Popcorn
Har lyckats popa en stor skål popcorn till mig :) Kanske jag en dag kan bli riktigt bra på allt det där alla andra redan kan!
Lever på hoppet
Vågar tro på att Fred snart klara av att umgås helt fint med andra hundar. Kanske våra tågresor o annat trots allt gett resultat?
( var till hundparken idag o bolla, kom dit en annan hund o de lekte riktigt fint :))
( var till hundparken idag o bolla, kom dit en annan hund o de lekte riktigt fint :))
måndag 23 januari 2012
söndag 22 januari 2012
Svart vitt
Bjuder på dagens svart-vita bild. Akis hade letat fram muminlakan till mig denna gång och Fred blev gillade att de matchade honom :)