onsdag 29 februari 2012

Lyxliv

Juice hör till en av de där sakerna ja alltid har i kylen ( ja o OST förstås!) En dålig morgon kan alltid räddas av ett glas juice. Oftast e de någon av de där billiga pirkka varianterna som alla smakar ganska lika sist o slutligen. Men här om dagen då jag vari i Citymarket såg jag att de hade fått in något nytt Brämhults juice stod och suktade över en burk ett tag men köpte ingen ( nästan 4 € för en liter juice känns ändå lite väl...) så men igår när ja var där (igen) och de hade en euros dagar och alla dessa stod uppradade snappade jag åt mig en. Och jag är totalförälskad så mycket mer juice än pirkkas juice. 

En helt vanlig onsdagsmorgon

Idag var första morognen som det verkligen inte kändes som vinter i Vasa det fanns det där lilla hoppet om vår i luften. Gissa om jag njöt då jag var ut. dessutom har jag kommit fram till att tidiga mornar har sina fördelar. Man kan sitta i all sköns ro äta frukost kolla runt i bloggvärlden och hinna fundera ut vilken bok man skall börja med idag då. 
På dagens schema står inget annat än kandiläsas o en promenad med Fred när solen för en gångs skull lyser :) 


tisdag 28 februari 2012

Problem

Det har uppstått ett litet problem här på verkstadsgatan. Fred och jag har helt enkelt lite olika åsikter om mitt skivas. Han anser att ja helst ( eller absolut) skall ligga i sängen eller soffan då jag skriver på datan. Själv tycker jag detta inte är så effektivt utan sitter hellre vid ett bord.
Detta har resulterat i att jag sitter och skriver och han sitter o gnäller bredvid på golvet. Resultatet av det är att jag skriver tills mina nerver tröttnar. Vet ni hur irriterande det blir i längden? Då mutar jag honom antingen med ett ben eller en leksak. Detta kan upprepas ett tiotal gånger.Tills allt brister o jag flyttar mig till sängen. För att så småningom hamna på alla di där sidorna ( läs FB, bloggar o dyl) som inte har något som helst med varken migrationspolitiken i europa eller ADHD att göra.
Dessa kommer att vara mina vänner en hel del tid framöver. Väntar nästa redan på att vårt förhållande skall ta slut!

Finlands svar på Justin Bieber?


måndag 27 februari 2012

Finland bidrag till ESC



Sitter och lyssnar igenom Pernilla Karlssons "När jag blundar" Finlands bidrag till ESC och har definitivt int bestämt mig om jag tycker om den eller hatar den. Tror den trots allt e lite för långsam för mig. Älskade paradis  Oskars låt men den här den håller lixom int riktigt måtten.  Vad tycker ni? 

o här e vi allmänt flitiga...

Flitig värre här (kan ju alltid låtsas) nää men ha fått socialpolitiken färdigt skriven ( nu hoppas vi på godkänt!) varit på promenad med Fred, som hade allmänna attitydproblem mot det mesta. Och så har jag fått en början på kandiskrivandet! Nu borde ja bara ta mig an disken, för har snart inga rena kärl mera förstår int varför det skall vara så svårt att diska. Önskar så jag hade en diskmaskin!

söndag 26 februari 2012

Efter att ha kämpat mig igenom en söndagens föreläsning känns det rätt bra med pizza o cola :)

lördag 25 februari 2012

Hur man vet att man behöver nya glasögon...

man börjar söka efter den för att se texten bättre o upptäcker att man har dem på näsan....

och detta till mamma

Som bevis på att min blomma har fått en massa nya fina blad :) ( vi kan ju strunta i dammet va okej?)

tillägnat min pappa :)

En glad och lycklig Fred i början då han gärna ställde upp som modell :)

Idag suckade han åt mig o man såg hur han tänkte måst du verkligen ha fram den där prylen hela tiden?


Efter dagens föreläsning känner jag mig rätt mör. Det är jobbigt att sitta timtals o int göra någonting vettigt. Skall i alla fall försöka få i mig lite mat. Tror de blir en vända till stan efter det. Det står nämligen inflyttningsfest på schemat :)

fredag 24 februari 2012

Lycka

Känner mig som världens lyckligaste kvinna på jorden. Och nej detta har inget med män att göra! Orsaken e snarare mitt senaste inköp. ( vem sa att saker inte kan göra en lycklig???)
Är nu efter många om och men (vilket de definitv var på grund av butikens fumel fick med mig fel först så hamna gå o byta.)
lycklig ägare till en Nikon :) Kommer att bli min bästa vän framöver.
Okej slut på detta ytliga flamsel. Nu måste ja få mina uppgifter klara så ja kan springa ut o se hur de verkligen blir. :D
Fortsättning följer...
Estelle Silvia Ewa Mary 

intressant namn :) Få se hur många nyfödda flickor detta år som kommer att få det namnet. 
kom mail om jag behövde förlängd studietid kanske dags att sätta fart på de där kandiskrivandet nu!

torsdag 23 februari 2012

Freds andra öga har fått en inflammation...
Hade tänkt ta mig till Lidl idag o se vad de har att erbjuda. Men jag övergav ganska snabbt den iden. Folk är som galna stod och väntade utanför då de skulle öppna o kommer bärandes därifrån med värsta matkassarna. Maten kommer tydligen att ta slut i Finland snart.
Så för mitt eget bästa skall ja gå först i morgon. ( som om de vore mindre folk där på en fredag, vilken utopi) Har i alla fall kvällsunderhållning!

onsdag 22 februari 2012

Fick juridiken godkänd känner sig måttligt stolt :)

Fastlaskianinen

Vid en tretiden igår samlades alla Vasas studerande vid fiskarstranden och vädret var väl verkligen på våran sida. Plusgrader och halvklart kan det bli en mycket bättre februaridag?
Arte hade helt klart den coolaste pulkan! 



Kvällen slutade som det sig bör. Med sitz på fontana, dans och prat. Kan lixom int bli mycket bättre! 



Kamouflering

Tystheten här beror int på att jag övergivit er det beror snarare på fenomenet fastlaskiainen.  Men somliga hade de dock inte lika stressigt utan kamouflerade sig i min halsduk.