tisdag 23 augusti 2011

Ett veckoslut i pampas

Hej jag är överlevde veckoslutet i pampas, (kan ju fråga sig ifall många vara oroliga att ja inte skulle det?) Har i alla fall haft ett fullspäckat schema. :) Torsdagen ägnade jag åt tågresor. Men jag han även med ett besök i Kokkola Det nordligaste jag någonsin varit. Nåja vad skall jag säga om den staden? De har en biltema mycket mindre än den i Esbo. (förstår att ni ofta har funderat på detta! ;)) En Prisma i fint skick och en liten mäkk. Något mera? Resten av torsdagen ängade jag åt att se fotbollsmål på youtube. Fredagen innebar Juthbacka marknad. Ett enormt utomhusloppis kan man beskriva det som. Där man hittar allt. Och då menar jag verkligen allt. Behöver jag säga att jag trivdes?
Veteranbils sällskapet ställde ut alla sin fina bilar. Man blir nog lite småkär i en hel del av dem. :) Om inte annat så i färgen!
Han även något varv konstatera att hösten står vid dörren och att de ser ut att bli en snörik vinter säger man inte det ifall rönnbären får tala?
Lördagen spenderade jag vidare på marknaden,men kvällen spenderade jag tillsammans med André. Vår uppgift var att guida rullstolsburna personer till sina platser.
Tacket var en konsert med Lasse Berghagen värre skulle det kunna vara. Som jag njöt och skrattade.
Kvällen fortsatte med Kräftskiva och annat mer eller mindre intressanta program. (André kän dig inte träffad!:p) Söndagen ägnade jag åt att skratta åt André man får göra det ibland. Äta våfflor på ett urmysigt kaffe, skåda på fåglar, äta lösglass och middag tillsammans med Andrés föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar