måndag 24 februari 2014

Ägg

I så gott som hela mitt liv har jag tyckt illa om ägg (vid närmare eftertanke uppstod det där i lågstadieåldern någon gång tror jag). Har upplevt att äggen enbart lämnar efter sig en konstig eftersmak som jag helt enkelt inte tål. 
Men nu under det senaste året har det hänt något. Jag vet inte riktigt vad, men plötsligt upplevde jag inte äggen så där fruktansvärda som jag trodde att de var. De var liksom helt okej om man kokade, så där passligt lade på en massa salt och åt. 
Och så idag då jag stod och grävde i kylskåpet på jakt efter något ätbart, kom jag helt självmant på att "jag kan ju göra en omelett!" En omelett, den består av stekt ägg något som varit det värsta av värsta då det handlar om ägg! 
Hur kan det vända så plötsligt utan någon som helst förvarning? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar