Visar inlägg med etikett pampasliv. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett pampasliv. Visa alla inlägg

lördag 22 september 2012

Enkel fråga

- Finns det färre människor med laktosintolerans i Österbotten jämfört med Nyland?

Känner ibland nämligen att det är svårt att få tag på laktosfria/låg laktosprodukter här. Som till exempel cheddarost och kvarg. 

fredag 30 december 2011

Det gångna året








Januari
var mest fyllt av snö, lite mera snö o sen ännu lite mera. Ett åkandes runt i Finland, Tv tittande med André, kompis  häng ( Saknar er!) och livet kretasade mest kring att min telefon inte fungerade i alla fall om man får tro bloggen.






Februari
Första veckan var intensiv full med upptåg  och besök. Resten av månaden sov jag bort. Inte frivilligt men  feber i 4 veckor sätter sina spår! 







Mars
Mars handlade mest om Fred vad han gjorde och hur han mår konstaterade jag just. Men även om Pampas veckan :) Då njutningen var på hög nivå och livet kändes allmänt värt att leva. :) Och om att snön börjat smälta istiden började nå ett slut!








April
Åkte jag till Stockholm tillsammans med André. Jag spanade efter vårtecken  och sällskapade med fred. Var allmänt upp och ner.  








Maj
Spelade jag minigolf första gången i mitt liv, reste runt i Finland och tog sommarlov.












 



Juni
Tog min bror studenten, jag jobbade mest och hade lite av en bloggpaus. Njöt av solen och värmen helt enkelt.





Juli
kom jag in till utbildningen jag ville :)  Jag yrade mig ett varv till Vasa för en snabbvisit, var på konsert med Akis och Nina :D ( Bästa sommarminnet ever!), låg på stranden, njöt av solen och jobbade.








Augusti
I augusti längtade jag mest tillbaka till Vasa,  samtidigt som jag helst av allt ville flytta  därifrån. Jag gick på  en  mega loppmarknad, såg Lasse Berghagen och va på kräftskiva. Och så jobbade jag   och läste ut en  och annan bok. 







September
Flyttade jag tillbaka till Vasa, var allmänt trött hela månaden och irriterade mig på regnet ( bra liv) Månaden gick i studiernas tecken och energin lades på Fred. Och så var det Wasa by Night och mamma och bröderna hittade till Vasa :)







Oktober
Firade jag höstlov med syrran och brorsan i vasa, gick på begravning, såg pleppos o cyklade  till Brändö  för chillkväll med tjejerna. 









November
Åkte jag o häslade på bästaste Akisen :) hade besök igen av min bror och hans vänner, firade ettårsdag med pojkvännen,firade farsdag o överlevde en vecka utan Fred i Vasa.
O så föll årets första snö....









December
Firades det julfest, överlevde  vi över 42 timmar utan ström, spelade sällskapsspel och fick besök av julgubben. Firade självständighet. Och så stressade jag över alla deadliner. 








tisdag 23 augusti 2011

Ett veckoslut i pampas

Hej jag är överlevde veckoslutet i pampas, (kan ju fråga sig ifall många vara oroliga att ja inte skulle det?) Har i alla fall haft ett fullspäckat schema. :) Torsdagen ägnade jag åt tågresor. Men jag han även med ett besök i Kokkola Det nordligaste jag någonsin varit. Nåja vad skall jag säga om den staden? De har en biltema mycket mindre än den i Esbo. (förstår att ni ofta har funderat på detta! ;)) En Prisma i fint skick och en liten mäkk. Något mera? Resten av torsdagen ängade jag åt att se fotbollsmål på youtube. Fredagen innebar Juthbacka marknad. Ett enormt utomhusloppis kan man beskriva det som. Där man hittar allt. Och då menar jag verkligen allt. Behöver jag säga att jag trivdes?
Veteranbils sällskapet ställde ut alla sin fina bilar. Man blir nog lite småkär i en hel del av dem. :) Om inte annat så i färgen!
Han även något varv konstatera att hösten står vid dörren och att de ser ut att bli en snörik vinter säger man inte det ifall rönnbären får tala?
Lördagen spenderade jag vidare på marknaden,men kvällen spenderade jag tillsammans med André. Vår uppgift var att guida rullstolsburna personer till sina platser.
Tacket var en konsert med Lasse Berghagen värre skulle det kunna vara. Som jag njöt och skrattade.
Kvällen fortsatte med Kräftskiva och annat mer eller mindre intressanta program. (André kän dig inte träffad!:p) Söndagen ägnade jag åt att skratta åt André man får göra det ibland. Äta våfflor på ett urmysigt kaffe, skåda på fåglar, äta lösglass och middag tillsammans med Andrés föräldrar.