Eftersom termometern främst har visat grader under -20 idag har jag hållit mig inomhus. Känns för kallt för att hitta på något där ute. Fred är inte något vidare förtjust han heller i kölden resulterar i en hund som är rätt upp i varv
Visar inlägg med etikett vinter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vinter. Visa alla inlägg
söndag 19 januari 2014
tisdag 14 januari 2014
Halo
Ibland då vi är ute på kvällspromenader lyser månen klar över oss men ibland som i söndags var inte allt som det skulle med månen. Månen hade fått en stor ring runt sig även känd som Halo. Detta fascinerade väl en del av oss mer än andra, Fred frös mest. Förde vi in Fred, klädde oss för Sibirien och sökte reda på kameran och så begav vi oss ut på jakt efter en åker som inte skulle kantas av gatlyktor. Extremt svårt val av terräng med tanke på var vi befinner oss....
Det gick förvåndsvärt lätt. Sedan stod vi där mitt i natten kollade på halonen, stjärnorna, månen och norrskenet. Och konstaterade att vissa saker gör det värt att leva här uppe i norr trots allt.
fredag 6 december 2013
Fred <3 snö
Jag vet int riktigt va som ha hänt int men sen att Fred spendera februari-juni hos mamma o pappa ha d hänt någo. Plötsligt är han galen i snö! Han är minst lika ivrig som granbarnen på sina skidor. Han hoppar i snön, jagar snön, kastar snö o gräver o skall ut så fort vi kommit in och han hunnit sov en stund. När hände d här liksom?




