onsdag 18 januari 2012
Favoritplagg
Fred har verkligen en förkärlek för detta plagg ( pyjamsashorts) han älskar att dra ur snörena i dem. Han hittade dem oxå för en stund sedan. bilden är dock från då han var valp.
Fred fixar jobb till matte
Fred bökar runt i sin leksakskorg ( Ingen liten korg kan jag meddela, den är större än hans låda, Var från början tänkt att Fred skulle sova i den men eftersom han vägrar de blev de hans leksakskorg) på jakt efter den perfekta leksaken helt klart.
En tennisboll.
Tar bollen springer iväg o leker. Men upptäcker att Matte lämnat skåpdörre öppen så lämnar bollen o river ut så många par sockor han bara kan.
Så nu har ja ju i alla fall jobb en stund framöver. Att organisera sockor.
En tennisboll.
Tar bollen springer iväg o leker. Men upptäcker att Matte lämnat skåpdörre öppen så lämnar bollen o river ut så många par sockor han bara kan.
Så nu har ja ju i alla fall jobb en stund framöver. Att organisera sockor.
Skall försöka få ihop en föredragningslista med allt vad som behövs inför NK-s jubileum. Int svårt i sig men försök nu komma ihå allt sen.
tisdag 17 januari 2012
Kramgo kompis
Fred e så kramsjuk idag ( har egentligen varit det i ett par dagar redan nu) ska ligga riktigt nära nära. Helst sitta i famnen eller sova med huvudet på magen ens.
måndag 16 januari 2012
Semlor
Det här med semlor har tydligen blivit lite av min grej bakade ihop en plåt igen. Denna gång blev det med olika frön.
Ny vecka
och det börjar vi med lite kandiplaneras, möten och biljettförsäljning. Kan nog blir bra det här oxå. får se om jag e lika övertygad på ja kommer från kandiplaneringen??? ;)
söndag 15 januari 2012
Godisfrosseri
Vet ni vad en av de bästa sakerna med att ha haft gäster dagen före e?
Jo att man med gott samvete kan frossa i alla de onyttigheterna som blivit kvar.
Jo att man med gott samvete kan frossa i alla de onyttigheterna som blivit kvar.
Bra kväll
Hade riktigt roligt i går kväll skrattade och dansade. Och för er som undrar vart ni skall gå nästan gång då ni går ut rekommenderar jag Rocktail, man glömmer lixom bort att man e i Vasa då man e där.
Men inte att förglömma våra mäkken diskussioner. De blir alltid bäst och spårar så där smått ut. Så Tack till Nora och killarna :)
Men inte att förglömma våra mäkken diskussioner. De blir alltid bäst och spårar så där smått ut. Så Tack till Nora och killarna :)
lördag 14 januari 2012
Fortsatt snöstorm
Ifall det är möjligt blåser det ännu värre idag. Det positiva är i alla fall att solen kickar fram emellanåt. Annars snöar det. Gjorde ett besök till adam och eva idag o. Kom hem med ett foto album ( har varit på jakt efter ett men blivit lite snål då ja sett prisen) oöppnat och fint ( eller ja någosålunda i alla fall) Så nu skall det börja läggas in bilder, har en hög som väntar på mig.
fredag 13 januari 2012
Ett snöigt Vasa
Bestämde mig trots allt för att trotsa vädret o gå ut. Tänkte att de skulle vara ett bra sätt att ta reda på om min vinterjaka håller måtten. :) ( de gjorde den förs int de minsta)
Så vi traskade i väg till Brändö för att kasta lite boll.
Någon hade byggt en snögubbe inne på hundgården
Fred tyckte det var roligt o yrade på som om han aldrig skulle sett snö förut. Och frågan vem av oss som var snöigare då vi kom hem kan vi ju lämna obesvarad ;)
På vägen hem beundrade vi konstverk. Fanns en cykelkorg upp hängd i ett annat träd.
O så tyckte vi lite synd om fåglarna som satt där o frys.
Hundparken inställd
Planen för dagen var att gå till hundparken med Fred. Men nu är de ju snöstorm där ute o en promenad till Brändö känns inte så där som en super ide. Dessutom har Fred kryppigt upp i hörnet ( mellan matbordet och badrumsvägen) så tvivlar på att han egentligen är speciellt ivrig han heller. Får se ifall de lyckas lugna lite. Verkar dock inte så enligt prognosen.
torsdag 12 januari 2012
Semelbak
Sökte fram energin efter tyskan idag o ställde till med semelbak. Blev bortskämd under jullovet av mammas semlor så tänkte jag måste försöka ja o. De blev nog riktigt goda :)
Fred tyckte det var orättvist att matte fotode en massa ointressanta smörgåsar. ( De skall man ju äta!) och tyckte att han var bra mycket bättre att fota.
Det snöar som bara vad här i Vasa idag. Behöver jag säga att ja inte precis ser framemot att vandra iväg till skolan?
Skulle hellre stanna här inne och plocka undan allt som kan relateras till julen. ( Är verkligen trött på allt de där pyntet, o då har jag bara en tomte o ett par ljusstakar som man nästan int ens ser för alla blommor)
Tyska och fred
Jag läser ju tyska lite för att fylla ut min kalender ( eller ja för att skapa rutiner) och ja vi har en del ord vi skall lära oss. Eftersom jag bäst lär mig om ja sitter o läser de högt för mg själv brukar jag syssla med det då ingen hör mig. Men nu har Fred haka upp sig på det. Han förstår int alls varför matte måste sitta o läsa högt för sig själv en massa konstiga ord, så han sitter där brevid mig o varje gång ja säger ett ord hoppar han upp i famnen och skall kollar konstigt på mig. Så frågan är tror ni han älskar eller hatar de där tyska orden???
blir i alla fall lite jobbigt då man försöker lära sig nåt.
onsdag 11 januari 2012
Pippivantarna
Nu är mina pippivantar klar :) Int perfekta men nöjd. Skall bara sticka foder i dem ännu så de blir lite varmare.
Fred är som en tråtsig tre-åring idag, Kräver att få sitta i famnen allra helst ligga i famnen. Annars e de gnäll och bus som gäller. åho
tisdag 10 januari 2012
Sängen
är platsen där jag o Fred tillbringat de senaste timmarna
Han gnagades på ett ben jag ätandes godis.
Han har sovit, jag har sovit
vi har sett mörkret fall
byggarbetarna gå hem
Jag har frusit han har busat
Tanken var att jag skulle skriva, han spana
Men vi somna båda
Han gnagades på ett ben jag ätandes godis.
Han har sovit, jag har sovit
vi har sett mörkret fall
byggarbetarna gå hem
Jag har frusit han har busat
Tanken var att jag skulle skriva, han spana
Men vi somna båda
Kompis
Fred såg en kompis idag, en som såg ut nästan exakt som honom.
Blev ett skällande från båda sidorna av vägen o två mattar som ler.
Blev ett skällande från båda sidorna av vägen o två mattar som ler.
måndag 9 januari 2012
Det där med gröt o jag
lyckades bränna min gröt idag igen fast jag har fått en super grötkastrull i julklapp. Vad gör jag för fel?
Tillbaka
Nu är jag tillbaka i Vasa :) efter sina om och men med tågen. Gick bra trots allt. Fick allt släpat med och Fred var snäll så värre skulle det kunna va.
Nu skall ja testa min nya grötkastrull o sen powernappa :)
Nu skall ja testa min nya grötkastrull o sen powernappa :)
söndag 8 januari 2012
Nattankar
Sitter och läser igenom en massa bloggar, borde gå o sova. Men det finns så många borden här i världen.
Jullovet börjar vara slut det är bara att konstatera, acceptera tacka o ta emot. På måndagen börjar vardagen igen. Tillbaka till Vasa, tillbaka till studierna o studielivet.
Kommer att bli en vår fylld av program.
Jag skall få min kand klar skriven och NK har jubileumsår. Det räcker egentligen riktigt bra till men sen händer det alltid en massa annat skoj på våren oxå, saker man inte får missa som pampasnationaldag och vappen. Dessutom finns det en hel del andra planer oxå :)
Hoppas på en lika bra vår som förra året fast lite bättre!
Jullovet börjar vara slut det är bara att konstatera, acceptera tacka o ta emot. På måndagen börjar vardagen igen. Tillbaka till Vasa, tillbaka till studierna o studielivet.
Kommer att bli en vår fylld av program.
Jag skall få min kand klar skriven och NK har jubileumsår. Det räcker egentligen riktigt bra till men sen händer det alltid en massa annat skoj på våren oxå, saker man inte får missa som pampasnationaldag och vappen. Dessutom finns det en hel del andra planer oxå :)
Hoppas på en lika bra vår som förra året fast lite bättre!
lördag 7 januari 2012
fredag 6 januari 2012
Den motvillige monarken
Läste klart boken om kungen ( Den motvillige monarken) under senaste tågresan. Och jag vet inte är inte helt övertygad. Tyckte inte allas den var så bra som alla sagt.
torsdag 5 januari 2012
Nostaligi
Har rotat fram en del vhs filmer tillsammans med Doris och Daniel, håller som bäst på att kolla igen tippens förtrollade jul och konstaterar att filmen kändes mycket längre då man var liten. Men roligt så man minns replikerna och hela tiden vet vad som komma skall.
tisdag 3 januari 2012
Vi hade i alla fall snö en dag...
Efter att ha kommit hem från gårdagens inventering kunde vi inte hålla oss i skinnet så jag lurade med mig ut alla för att bygga snögubbar,. Jag menar kommer det nu en gång snö under jullovet så måste man ju ta tillfället i akt!
Fred var glad och lycklig, tyckte iden med att kasta snöbollar var helt super. Trots att han först försökte äta upp snön. (Bilden ha ja låna av syrran)
Syrran tände lycktorna och en allmän julstämning spred sig, synd bara att de va några dagar för sent.
Mitt och Daniels underbara mästerverk, snön räckte inte till mycket mer....
måndag 2 januari 2012
söndag 1 januari 2012
fredag 30 december 2011
Det gångna året
Januari
var mest fyllt av snö, lite mera snö o sen ännu lite mera. Ett åkandes runt i Finland, Tv tittande med André, kompis häng ( Saknar er!) och livet kretasade mest kring att min telefon inte fungerade i alla fall om man får tro bloggen.
Februari
Första veckan var intensiv full med upptåg och besök. Resten av månaden sov jag bort. Inte frivilligt men feber i 4 veckor sätter sina spår!
Mars
Mars handlade mest om Fred vad han gjorde och hur han mår konstaterade jag just. Men även om Pampas veckan :) Då njutningen var på hög nivå och livet kändes allmänt värt att leva. :) Och om att snön börjat smälta istiden började nå ett slut!
April
Åkte jag till Stockholm tillsammans med André. Jag spanade efter vårtecken och sällskapade med fred. Var allmänt upp och ner.
Maj
Spelade jag minigolf första gången i mitt liv, reste runt i Finland och tog sommarlov.
Juni
Tog min bror studenten, jag jobbade mest och hade lite av en bloggpaus. Njöt av solen och värmen helt enkelt.
Juli
kom jag in till utbildningen jag ville :) Jag yrade mig ett varv till Vasa för en snabbvisit, var på konsert med Akis och Nina :D ( Bästa sommarminnet ever!), låg på stranden, njöt av solen och jobbade.
Augusti
I augusti längtade jag mest tillbaka till Vasa, samtidigt som jag helst av allt ville flytta därifrån. Jag gick på en mega loppmarknad, såg Lasse Berghagen och va på kräftskiva. Och så jobbade jag och läste ut en och annan bok.
September
Flyttade jag tillbaka till Vasa, var allmänt trött hela månaden och irriterade mig på regnet ( bra liv) Månaden gick i studiernas tecken och energin lades på Fred. Och så var det Wasa by Night och mamma och bröderna hittade till Vasa :)
Oktober
Firade jag höstlov med syrran och brorsan i vasa, gick på begravning, såg pleppos o cyklade till Brändö för chillkväll med tjejerna.
November
Åkte jag o häslade på bästaste Akisen :) hade besök igen av min bror och hans vänner, firade ettårsdag med pojkvännen,firade farsdag o överlevde en vecka utan Fred i Vasa.
O så föll årets första snö....
December
Firades det julfest, överlevde vi över 42 timmar utan ström, spelade sällskapsspel och fick besök av julgubben. Firade självständighet. Och så stressade jag över alla deadliner.
torsdag 29 december 2011
Det där med sällskapsspel
Man skulle kunna tro att efter två dygn av intensivt sällskapsspelande ( Typ det ända ljuset räcker till då strömmen är borta) tycker man ju att man borde ha måttet rågat för en tid framöver.
Men där misstar man sig lätt.
Då Syrran och jag ( Resten av familjen var nog oxå med!) yrade omkring på rean idag spanade vi efter nya sällskapsspel. Och mycket riktigt kom vi hem med två nya. Jag har utökat mitt förråd med Party Alias och syrran med "När var senaste gången...?" .
Så nu kan spelandet fortsätta. :)
Men där misstar man sig lätt.
Då Syrran och jag ( Resten av familjen var nog oxå med!) yrade omkring på rean idag spanade vi efter nya sällskapsspel. Och mycket riktigt kom vi hem med två nya. Jag har utökat mitt förråd med Party Alias och syrran med "När var senaste gången...?" .
Så nu kan spelandet fortsätta. :)
onsdag 28 december 2011
Återgång till det normala?
Blev ett par timmar jobb idag fanns en del att städa upp efter strömavbrottet.Om man säger som så.
Kom hem frös som en dåre och kröp ner under täcket en stund. Nu efter bastu och popcorn en oslagbar combo (hör lixom till, kan liknas med öl som en del måst ha i bastun) börjar livet kännas lite mer normal igen.
Kom hem frös som en dåre och kröp ner under täcket en stund. Nu efter bastu och popcorn en oslagbar combo (hör lixom till, kan liknas med öl som en del måst ha i bastun) börjar livet kännas lite mer normal igen.
tisdag 27 december 2011
lördag 24 december 2011
fredag 23 december 2011
torsdag 22 december 2011
Julfixas
Det fixas för jul för fulla muggar här hos oss. Pappa o Daniel har byt ut lysrören till förmån för den handsmida ljuskronan.
och mamma tvättar, sätter fram nytt och byter.
Och jag ligger här tillsammans med Fred läser bloggar och ser på de andra som fixar. De e lixom allt jag orkar med för tillfället. (Känns för jävligt om ja ska vara ärlig!)
och mamma tvättar, sätter fram nytt och byter.
Och jag ligger här tillsammans med Fred läser bloggar och ser på de andra som fixar. De e lixom allt jag orkar med för tillfället. (Känns för jävligt om ja ska vara ärlig!)
onsdag 21 december 2011
tisdag 20 december 2011
Dagsplaner
efter att ha fått två uppgifter inlämnade i går känns det idag inte så lockande att börja på följande...
Skulle hellre yra omkring i huset o städa lite, plocka fram en och annan tomte och se hur julstämningen infinner sig.( man kan ju hoppas i alla fall)
Måste bara få den där uppgiften skriven först.... ( kanske skulle underlättas ifall ja slutatde spela sims samtidigt???)
måndag 19 december 2011
For på jullov
Tågresan gick bra. Fred var relativt nöjd, Akis var glad och jag trött. Skrev snapsvisor mer än halva vägen, var smårädda för en hund ( eftersom ägaren sa att den har en extrem jakt instinkt o brukar död.... känns ju tryggt lixom!) o filosoferade över livets alla små och stora bekymmer.
Kan ju bara konstatera att de är sjukt mycket roligare att åka tåg två!
Och nu är jag alltså här hos mamma och pappa i ett regnigt Sydfinland.
söndag 18 december 2011
Politivas julfest o silliz
Det var dags för politivas årsfest i år. Så vi vi rotade fram lite finkläder och begav oss mot Academill och Mediasitz för denna årliga tillställning.
Akis hittade upp från Åbo :) Och hittade ett fint bordsällskap.
Efter att ha ätit gott både kallbord och varmbord, med julmiddag lyssnat på Eva Biaudet och sett en o annan filmsnutt. Dök tomten upp för att ge presenter till alla snälla politivasaner. ( Fick en spökreflek :))
Akis var allmänt söt :)
Våra toastisar bjöd på underhållning...
Bland annat med detta utmärkta mesterverk. André han hade tydligen vunnit vm i skidning. Typ 15 km....
Akis skor hamnade på bordet mitt bland maten hur de nu kom sig vet ingen?
Och så måste vi ju köra en klassiker.... ;)
Detta är beviset för att vi överlevde kvällen och orkade fortsätta följande dag ( o jag orkade upp på föreläsningen till 9 känner mig ganska stolt.)
lördag 17 december 2011
fredag 16 december 2011
Efter att ha tillbringat störta delen av veckan hos André (Pojkvännen) känns de extremt skönt att komma hem igen :)
Jag hade inte tagit med Freds kalender till André eftersom han var dålig i magen i början av veckan. Men tro inte att ha hade glömt den. Jag öppnade dörren han springer in kollar att allt är som det ska, stannar en stund i sängen för att kicka ut och springer sedan till sin kalender. Var bara att börja öppna luckor då :)
Jag hade inte tagit med Freds kalender till André eftersom han var dålig i magen i början av veckan. Men tro inte att ha hade glömt den. Jag öppnade dörren han springer in kollar att allt är som det ska, stannar en stund i sängen för att kicka ut och springer sedan till sin kalender. Var bara att börja öppna luckor då :)
torsdag 15 december 2011
Jullov!
Sista föreläsningen undan , uppsats inlämnad och engelskan så gott som fixad tror man kan ta jullov nu hör ni! Så nu tänker jag dra till stan en stund tillsammans med Nora och sedan vänta på att akis kommer upp. Det ryktas nämligen att hon skulle söka sig mot nordligare bredgrader! Värre början på jullovet skulle man kunna ha.
onsdag 14 december 2011
onsdagsysselsättning
Sitter och räknar ord och sidor, sidor och ord formulerar nya fina meningar och översätter engelska texter. Men snart har jag en uppsats undan bara att börja med följande sen lixom.
Har dessutom lyckat smälla i mig en pizza som definitivt innehöll mjölk ingen vidare kombination. Stackars mage. Förstår int varför pizzeriorna int kan köra med hyla ost hur svårt kan de vara lixom?
Fred har i alla fall blivit sitt vanliga jag tillbaka vilket är en enorm lättnad. Behöver inte vara rädd att han skall kollapsa vilken minut som helst.
Har dessutom lyckat smälla i mig en pizza som definitivt innehöll mjölk ingen vidare kombination. Stackars mage. Förstår int varför pizzeriorna int kan köra med hyla ost hur svårt kan de vara lixom?
Fred har i alla fall blivit sitt vanliga jag tillbaka vilket är en enorm lättnad. Behöver inte vara rädd att han skall kollapsa vilken minut som helst.
tisdag 13 december 2011
Vinterjackan
Konstaterade att jag gjorde ett bra köp gällande vinterjackan fem grader kallt ute,snöar o blåser o jag kan gå ut med t-skjorta och jackan och svettas. Men det var igår idag regnar det...
måndag 12 december 2011
Jag vet int riktigt hur det är med Fred. När jag for idag vara han världens olyckligaste men när jag kom hem såg han nästan skämandes på mig då han lekte med bollen. Han skuttade runt i snön och njöt av livet såg det ut som men han äter fortfarande ingenting ( ha ätit lite knippsor idag)! Han kommer ju att magra bort!
söndag 11 december 2011
Vasas flitigaste studerande
Med en sjuk hund ( ont i magen :() och tent som skall läsas på kommer dagen att se ut exakt så här. Att snön sedan yr på där ute gör int att man längtar ut mera precis.
Söndagsfrukost
oj jag älskar söndagsfrukost! man kan sitta i all sköns ro o äta allt det där lilla extra. Som en smörgås extra, drick en extra kopp te osv ni fattar.
Hur bäst som helst.
Hur bäst som helst.
lördag 10 december 2011
Bättre
Det blev inget tentläsas eller uppsatsskrivas istället gjorde ja alla de där andra sakerna som oxå måste göras.
Och nu känns mitt liv int alls lika stressigt som i går. Det känns snarare bra, riktigt bra för att vara ärlig.
(så där mitt i julstressen)
För nu vet jag att ja kommer att hinna. Bara jag engagerar mig en enda vecka till och sen sen skall ja ta jullov! Njuta av södern igen och träffa alla de där man saknar lite extra mycket.
Och nu känns mitt liv int alls lika stressigt som i går. Det känns snarare bra, riktigt bra för att vara ärlig.
(så där mitt i julstressen)
För nu vet jag att ja kommer att hinna. Bara jag engagerar mig en enda vecka till och sen sen skall ja ta jullov! Njuta av södern igen och träffa alla de där man saknar lite extra mycket.
Får man uppdatera sin önskelista ännu? Skulle i alla fall bli glad ifall denna film fanns bland mina julklappar :) Coco befor Chanel.
Idag har jag sovit alldeles för länge egentligen men det var skönt och det var exakt det jag behövde. Nu känner jag mig pigg igen.
Skall bli en snabb runda in till stan och sen står tentläsning och uppsatsskrivande på schemat. Torde inte bli svårt att få denna dag att gå heller. Som om det någonsin varit ett problem.
Skall bli en snabb runda in till stan och sen står tentläsning och uppsatsskrivande på schemat. Torde inte bli svårt att få denna dag att gå heller. Som om det någonsin varit ett problem.
fredag 9 december 2011
Julmusik
torsdag 8 december 2011
Torsdagar
Tyska tent, arbete inlämnat, påbörjat på följande och kvällsföreläsning känner att jag förtjänar att ta kväll nu. Dessutom har jag ätit årets första jullunch, ihop med bra sällskap dessutom. :) Ångrar mig lite för att ja int tog risgrynsgröt men skall försöka övertala mamma till att koka de då ja kommer ner. Bränner bara min. Fick tipset att koka den i ugnen men har ingen aning om hur man gör. Någon som vet???
onsdag 7 december 2011
Planer
Nu skall ja gå o se en lite för dålig film, dricka lite för mycket te och äta lite för många pepparkakor. (fick en burk av pojkvännens mamma super goda :)) Och se på snön som sakta dalar ner från himlen. Torde bli en bra avslutning på denna onsdakväll.
tisdag 6 december 2011
Självständighetsfirande
Deltog i studenternas fackeltåg/fantåg för att hedra Finlandssjälvständighet.
Skolorna representerade med respektive flaggor
Manskörerna i Vasa bjöd på sång.
Mer bilder
måndag 5 december 2011
Fred har kramsis dag idag.Mysigt men lite småjobbigt att få någonting gjort.
Sitter och kämpar med mina pedagogik uppgifter. Går väl lite si som så för att vara ärlig. Uppgifterna i sig är väl helt intressanta men de faktum att texten är svårläst och pytteliten gör inte saken lättare precis.
I övrigt har det kommit snö här ( är fortfarande Nykarleby är ledig i o med självständighet) känns lite mera som att julen är påväg nu. Återstår att se hur många dagar den tänker hållas kvar....
I övrigt har jag inte gjort så mycket. Läst, promenerat ( vilket resulterat i sjukt knä så blir ingen sån idag skall gå med i fantåget i morgon så) sett på Bäck, räddat en hund från en katt o lite sånt smått o gott.
I övrigt har det kommit snö här ( är fortfarande Nykarleby är ledig i o med självständighet) känns lite mera som att julen är påväg nu. Återstår att se hur många dagar den tänker hållas kvar....
I övrigt har jag inte gjort så mycket. Läst, promenerat ( vilket resulterat i sjukt knä så blir ingen sån idag skall gå med i fantåget i morgon så) sett på Bäck, räddat en hund från en katt o lite sånt smått o gott.
fredag 2 december 2011
För er som undrar
Denna lista har figurerat runt lite här och var den senaste tiden bland bloggar jag läser o eftersom jag egentligen inte har något annat att komma med en kväll som denna så...
Vad har du på dig idag: Vit race marin huppari och mina puma mjukisar det bästa min syster någonsin övertalat mig till att köpa :)
Vad använder du just nu för skor: Inga sitter i soffan, men ja under dagen ha mina gula hai stövlar varit i användning likt mina vinterstövlar och länkare.
Favoritfärg på kläder: Blå, vit o svart helt klart,
Vad använder du just nu för skor: Inga sitter i soffan, men ja under dagen ha mina gula hai stövlar varit i användning likt mina vinterstövlar och länkare.
Favoritfärg på kläder: Blå, vit o svart helt klart,
Senaste person som
Sov i din säng: Måste vara pojkvännen någo annat vågar ja int skriva.
Du pratade med: pojkvännens mamma
Du delade en drink med: behåller mina för mig själv. Egoist ja vist!
Du gick på bio med: Bianca :)
Du gick på stan med: Pojkvännen :)
Skällde på dig: måste vara pojkvännen det med eftersom ja alltid stressar såå...
Du pratade med: pojkvännens mamma
Du delade en drink med: behåller mina för mig själv. Egoist ja vist!
Du gick på bio med: Bianca :)
Du gick på stan med: Pojkvännen :)
Skällde på dig: måste vara pojkvännen det med eftersom ja alltid stressar såå...
Senaste
Låt du hörde: Kvällens låtar i Idol
Film du såg: Breaking dawn
Mat du åt: Wok ala "Svärfar"
Kram: Hmmm pojkvännen ( kommer att bli enformigt d här!)
Puss: Pojkvännen ( jag varnade er!)
Fest: Olliskväll me brorshan o hans polare
Känslan: godissug
Ilska: mera irritation länge sen ja va riktigt arg
Resa: räknas Nykarleby? Det e ju norrut... Annars Stockholm
Glädje: Fred
Dröm: Att en av mina saknade vänner var i Vasa...
Boken du läste: Historien om Sverige, börjar vara länge sen ja läst någo värdelöst...
Personen du träffade: Pojkvännens familj.
Personen du pratade i telefon med: Pojkvännen
Personen du fick sms av: Posten men de e ingen person måste vara Jonas.
Gången du var utomhus: Idag rastade Fred kring nio före det på långpromenad i ett par timmar :)
Gången du sov: i morse innan ja vaknade
Gången hela din familj åt middag tillsammans: För lite på två veckor sen
Saken du köpte: Hundmat nej ett par strumpbyxor
Om dig
Film du såg: Breaking dawn
Mat du åt: Wok ala "Svärfar"
Kram: Hmmm pojkvännen ( kommer att bli enformigt d här!)
Puss: Pojkvännen ( jag varnade er!)
Fest: Olliskväll me brorshan o hans polare
Känslan: godissug
Ilska: mera irritation länge sen ja va riktigt arg
Resa: räknas Nykarleby? Det e ju norrut... Annars Stockholm
Glädje: Fred
Dröm: Att en av mina saknade vänner var i Vasa...
Boken du läste: Historien om Sverige, börjar vara länge sen ja läst någo värdelöst...
Personen du träffade: Pojkvännens familj.
Personen du pratade i telefon med: Pojkvännen
Personen du fick sms av: Posten men de e ingen person måste vara Jonas.
Gången du var utomhus: Idag rastade Fred kring nio före det på långpromenad i ett par timmar :)
Gången du sov: i morse innan ja vaknade
Gången hela din familj åt middag tillsammans: För lite på två veckor sen
Saken du köpte: Hundmat nej ett par strumpbyxor
Om dig
Namn: Cecilia
Ålder: 21
Smeknamn: Cecci,cilla,gluffis o monster
Syskon: Två bröder o en syster. Helt bästa alla :)
Sysselsättning: Tv tittande och sims spelande har blivit en ohälsosam sysselsättning
Bra egenskaper: Pojkvännens sa snäll, omtänksam och rolig. Upplever mig mera som sprallig. Du är som en golden retriver valp brukar en av mina vänner säga förklara väl en del :)
Dåliga egenskaper: Envis men de int bara dåligt! Gör att ja får saker gjorda o
Linje/klass: Socialpolitik tredje året
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Blå
Skostorlek: oftast 40 men ibland 39 o ibland 41
Ålder: 21
Smeknamn: Cecci,cilla,gluffis o monster
Syskon: Två bröder o en syster. Helt bästa alla :)
Sysselsättning: Tv tittande och sims spelande har blivit en ohälsosam sysselsättning
Bra egenskaper: Pojkvännens sa snäll, omtänksam och rolig. Upplever mig mera som sprallig. Du är som en golden retriver valp brukar en av mina vänner säga förklara väl en del :)
Dåliga egenskaper: Envis men de int bara dåligt! Gör att ja får saker gjorda o
Linje/klass: Socialpolitik tredje året
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Blå
Skostorlek: oftast 40 men ibland 39 o ibland 41
torsdag 1 december 2011
Full rulle här med
Skall börja söka mig mot skolan så småningom tyska står på schemat. Sista gången för det här året. Vart for tiden riktigt? Nåja sen blir det tent suck får nu se om ja kommer igenom den och därefter pepparkaksbak med Nyländska Klubben :) Får se hur många vi lyckas bränna. : D
Sen tänker jag ta veckoslut och bege mig mot den Sjöholmska residensen för att uttrycka mig som pojkvännen skulle ha gjort. ( Börjar tro jag umgåtts för mycket med honom då jag härmar hans uttryck ;P)
Sen tänker jag ta veckoslut och bege mig mot den Sjöholmska residensen för att uttrycka mig som pojkvännen skulle ha gjort. ( Börjar tro jag umgåtts för mycket med honom då jag härmar hans uttryck ;P)
