onsdag 30 maj 2012

Sprang en rund i kväll igen, konstaterade att början int känns lika jobbig mera. Kanske ja kan komma någon vart med min löpning o!

måndag 28 maj 2012


O så vann ju Loreen o ja e int allt för missnöjd! 

Helgens konstateranden...

...Sommaren e så gott som här! Häggen blommar och syrenerna e i knopp säkra tecken båda två dessutom blommar lupinerna
... Jag är inte speciellt bra på att kasta pil. 

... granen har redan långa årsskott!


Sysselsättning

Kolla in dessa!

söndag 27 maj 2012

Vem skall man välja?

Vet verkligen inte vem jag skall hålla på i Eurovisionen i år. Är typ noll inlagd i vilka låtar som e med och vilka länder o där borde man ändå välja sig en favorit. Vet att alla nordiska länder e representerade utom Finland ( någon direkt överraskad?) och att Ryssland har skickat iväg ett gäng gamla gummor som jag av någon anledning finner väldigt underhållande. ( Vad gick snett där)
Det märkvärdiga verkar även vara att det finns många relativt starka bidrag men inget som så där egentligen sticker ut (inser ja då ja sett alla finalbidragen)

torsdag 24 maj 2012

pappa hade fixat ihop en godisskål och lagt två enorma godisspindlar högst upp! Hur var det tänkt att ja skulle våga ta något från den skålen?

onsdag 23 maj 2012

Har spanat in en ny lägenhet men kan inte bestämma mig för vad ja skall göra! Att ta eller inte ta det är frågan det!

tisdag 22 maj 2012

Dagens kommentar

-Du måste verkligen ha ätit mycket av Fazers exclusive mörka choklad som hållit dig så där smal....

Visste inte att det var ett bantningspreparat kanske man borde äta mera av den!?Med tanke på att ja i mitt liv har ätit en ända av dessa chokladplattor. 
Fick ett telefonsamtal idag från en saknad vän, hann parat i en kvart men gick omkring om småsjöng för mig själv tre timmar senare ännu. Ibland behövs det int så mycket för att dagens skall kännas bra mycket bättre!

måndag 21 maj 2012

Har lyckats bränna mig i solen första gången för i år men sen ha de ju o varit sommarvärme hela dagen! Love it!

lördag 19 maj 2012

Kristiflygare och konfrimation

Min yngsta lillebror blev konfirmerad på torsdagen...
Så nu e hela syskon skaran torr bakom minst ett öra :)

Hann dessutom äta upp angry brids kaka till ( han önskade sig en efter att ha sett morsdagskakan) och spela spel med kusinerna. 

Ser ut som det kan bli en lika bra blåbärssäsong i år som i fjol :) (hoppas) Gäller bara att frosten inte hinner ta de!

fredag 18 maj 2012

Återkommer i morgon e för trött för att skriva något vettigt idag mera!

torsdag 17 maj 2012

Gång på gång lyckas hon, att lura mig. Varje gång faller ja för det o sätter mig där, lyssnar och ser på. Utan att egentligen bry mig om hur det går. Har nog inget år tidigare sett så många matscher som ja har denna vår. Hon är bra på att övertyga folk min syster! :)
Nu blir det Finland- USA

tisdag 15 maj 2012

söndag 13 maj 2012

Sysselsättning

Fred har ett gropprojekt på gång. Här som där hittar man en grop att snubbla i...Vad han riktigt gräver efter är ju en annan fråga

lördag 12 maj 2012

Morsdagskaka

Har avklarat kvällens projekt. Nu blir det bara att hoppas på att mamma inte ser den i kylskåpet! 
Det minst sagt konstiga vädret fortsätter här i söder. Idag skiner solen samtidigt som det regnar...