måndag 19 september 2011

Ibland känner jag mig som världens sämsta människa. En sådan som kommer att dö allt för tidigt och som kommer att lida av alla tänkbara sjukdomar bara jag blir lite äldre. Typ ruttna inifrån och sedan krypa ihop till ingenting.
Och allt detta enbart för att jag inte tränar som man borde. Eller rättare sagt jag tränar typ int alls. Och det värsta är att jag oftast tycker om det när jag börjar.Speciellt känslan efteråt! Och det faktum att jag oftast är mycket gladare och piggare ifall jag orkat släpa mig till ett pass.Allt detta. Men jag är för lat eller snarare jag kommer mig inte för att släppa iväg mig. Lat!
Ju mer jag läser desto mer inser jag att jag borde släppa iväg mig. Det är ju inte så svårt egentligen.Bara jag skulle orka. I oktober. Då skall jag sluta ligga på soffa och tänka jag borde, men hej det kommer ju den där bra filmen på tv. Nej då är det träning som gäller. Frågan är bara hur jag skall komma igång!
Ja oktober får bli början på tränandet.

7 kommentarer:

Nora sa...

om jag sku veta hur man ska komma igång och dessutom fortsätta träna, då sku ja absolut berätta. men nepp. berätta när du får veta :-)

Anonym sa...

men du svimma inte i duchskåpet efter 2 km
mammen

Cecci sa...

Nora: Skall jag absolut göra. kanske jag kommer att bli en sån där personlig tränare bara jag kommer på vad hemligheten är! :)

Mamma: Haha sant :)

Akis sa...

Cilla, isåfall får du bli min personliga tränare :D

Cecci sa...

Med gärna men kom Akis kom ihåg jag är inte riktigt där ännu! :P

Akis sa...

Ingen press eller så men ja sku vilja påbörja min träning snart o ja vill bara ha vissa utvalda personliga tränaren så de går int me vem som helst o ja ha nu råka välja dig ;) Så när börjar vi? ;)

Cecci sa...

Haha :) Hmm tror bestämmt att det står att jag inleder mitt arbete i oktober o före det gör jag inget extra!:P Du får återkomma då men jag läger upp dig på min lista! :) Särskilda önskemål kan skickas till min assistent! :P

Skicka en kommentar