söndag 25 september 2011

Söndagslunch

Jag hittade en skål med kantareller och trattisar i mitt kylskåp idag. (Undrar hur den hamnat då?)Resultatet av det blev en svampsoppa och inte för att skryta med mig själv ( det skulle ja ju aldrig göra! :P) men den blev super god. Men mina kokböcker svek mig. Inte en enda av dem hade ett recept på svampsoppa. :( Men som tur är finns Google. 
 Men eftersom soppor i sig är ganska tråkiga att äta. Bakade jag scones till. 
Blev en riktigt lyckad söndagslunch, nu borde jag bara få iver att diska upp allting ännu och hitta på vad jag skall laga till kvällen. 

2 kommentarer:

doris sa...

ja undrar om de kan vara de dä bösöket du had i början på veckan som had gömt svampen i skåpet :)

Cecci sa...

Hmmm kan ha någo med saken att göra!hmm måste undersökas.

Skicka en kommentar