fredag 14 oktober 2011

Till Mamma :)

Mamma bad mig skriva en lista på saker jag ville ha till julklapp.( Känns länge ditt men okej) Så där som lite vinki vink! :)
  • Det första o största ja önskar mig är en systemkamera. men inser att de e lite över gränsen!  
  • Det andra är en symaskin men inser att även den mera eller mindre hör till kategorin där över så för att gå över till lite mera realistiska saker.
  • Muminmuggar. ( Har tofslan o vifsla, hattifnattarna o odjuret alla andra e hjärtligt välkommna :) )
  • Gummistövlar i en härlig färg, helst från Nokias Hai ;) vem vill ha svarta? E de trist ute kan man ju alltid göra de lite roligare med färg!
  • Regnkläder skulle jag egentligen oxå behöva men de e int så aktuellt.
  • iitalas Kartio glas. Är lite förtjust i dem. 
  • Böcker! Fattas ännu en hel del bra i min bokhylla. Fyller gärna på med Mumin böckerna (sent i november finns) mamma muu och böcker av Sven Nordqvist eller Rolf Lindberg ( Moget värre här men älskar att bläddra i dem :))
  • Alias och Scrabble
Försöker inse ifall de e någo annat ja sku behöva men  tror inte det. Okej jag e medveten om att de flesta av de här sakerna klarar jag mig utan riktigt bra! Men anser de bättre att önska då har man möjlighet att påverka "tomten". 

3 kommentarer:

Cecci sa...

Ja en Vitlökspress och en badrock skulle inte vara så tokigt heller ;)

mammen sa...

de va ju bra nu har tomten lite idér :) har du inte någon mamma mu bok?

Cecci sa...

Jaa en Mamma Mu och kråkan heter den.

Skicka en kommentar