fredag 30 december 2011

Det gångna året








Januari
var mest fyllt av snö, lite mera snö o sen ännu lite mera. Ett åkandes runt i Finland, Tv tittande med André, kompis  häng ( Saknar er!) och livet kretasade mest kring att min telefon inte fungerade i alla fall om man får tro bloggen.






Februari
Första veckan var intensiv full med upptåg  och besök. Resten av månaden sov jag bort. Inte frivilligt men  feber i 4 veckor sätter sina spår! 







Mars
Mars handlade mest om Fred vad han gjorde och hur han mår konstaterade jag just. Men även om Pampas veckan :) Då njutningen var på hög nivå och livet kändes allmänt värt att leva. :) Och om att snön börjat smälta istiden började nå ett slut!








April
Åkte jag till Stockholm tillsammans med André. Jag spanade efter vårtecken  och sällskapade med fred. Var allmänt upp och ner.  








Maj
Spelade jag minigolf första gången i mitt liv, reste runt i Finland och tog sommarlov.












 



Juni
Tog min bror studenten, jag jobbade mest och hade lite av en bloggpaus. Njöt av solen och värmen helt enkelt.





Juli
kom jag in till utbildningen jag ville :)  Jag yrade mig ett varv till Vasa för en snabbvisit, var på konsert med Akis och Nina :D ( Bästa sommarminnet ever!), låg på stranden, njöt av solen och jobbade.








Augusti
I augusti längtade jag mest tillbaka till Vasa,  samtidigt som jag helst av allt ville flytta  därifrån. Jag gick på  en  mega loppmarknad, såg Lasse Berghagen och va på kräftskiva. Och så jobbade jag   och läste ut en  och annan bok. 







September
Flyttade jag tillbaka till Vasa, var allmänt trött hela månaden och irriterade mig på regnet ( bra liv) Månaden gick i studiernas tecken och energin lades på Fred. Och så var det Wasa by Night och mamma och bröderna hittade till Vasa :)







Oktober
Firade jag höstlov med syrran och brorsan i vasa, gick på begravning, såg pleppos o cyklade  till Brändö  för chillkväll med tjejerna. 









November
Åkte jag o häslade på bästaste Akisen :) hade besök igen av min bror och hans vänner, firade ettårsdag med pojkvännen,firade farsdag o överlevde en vecka utan Fred i Vasa.
O så föll årets första snö....









December
Firades det julfest, överlevde  vi över 42 timmar utan ström, spelade sällskapsspel och fick besök av julgubben. Firade självständighet. Och så stressade jag över alla deadliner. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar