söndag 24 juni 2012

Midsommarhelgen

Min midsommarhelg gick rätt lugnt till blev mest jobb och chill med familjen bra så. Torsdagen inleddes i alla fall med sjösättning av båt ( så där ute i god tid ja vist ;)) Min syster kom med en hel rad vackra poser uder kvällens gång :)
Under tiden hade Fred startat en värre plantering. Eller det var i alla fall vad det såg ut som då vi kom hem hem. Det gällde att rädda de krukor som räddas kunde. 

Vid något tillfälle försökte jag mig på en söt middsommardukning och resultatet blev ju så där ja...

Till middagen hade jag övergett mina dukningsförsök, istället tränade min yngsta bror och jag på att se söta ut under syrrans instruktioner. Tror det är rätt klart vem av oss som lyckades bättre. 


Och så åt vi grillmat smakar så bäst nu i början (hmm mitten kanske snarare) av sommaren (syrran upplyste mig just om att de ett halvt år tills julaftonen på tal om att tänka optimistiskt!), man har lixom inte hunnit äta sig led på den ännu.

Och Fred visste bredvid han skulle sitta för att ha största chansen att sno en godbit från bordet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar