lördag 11 januari 2014

Snö, en gång igen

Snön föll i natt igen. Vet verkligen inte vad jag skall ha för relation till snön i år. För det har varit så fruktansvärt skönt att inte behöva ta på sig hundra lager med kläder, tror jag använt min vinterjacka två gånger i år, en kväll/natt då vi var på jakt efter trip och kex och sedan vid nyåret. Resten av vintern har jag yrat omkring i mina vårjackor alternativt min ylletygsjacka typ. Men nu skall man då köra hela baletten igen.
Men samtidigt hämtar snön så mycket ljus att det inte är klokt. Och ljus och jag har en väldigt bra relation. Hatar allt som har med mörker att göra. Mörkret har dessutom en tendens att göra folk så trötta och gnälliga.
Så hoppeligen håller snön sig kvar ett par veckor. (fram till sportlovet vore kanske okej?) och senan kan vi ta tag i våren. Till det är det väl bara att hålla ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar