fredag 13 augusti 2010

kvällsfunderingar

vet ni de känns så där som om alla andra människors liv håller på att lösa sig perfekt men att mitt står stilla i samma ruta. Rutan som de stått i den senaste tre åren. De e konstigt!
Folk har sådana förväntningar på hur man borde vara och framför allt hur ens liv borde se ut. Vad allt det skall inkludera för att vara ett perfekt och lyckligt liv ett sådant som alla människor vill ha!
Men livet e int så!
Och tänk om alla människor int vill ha det så! Bli tvingade till att följa den där mallen för att alla andra gör så här borde ja nu o...
Varför e de alltid så att alla andra verkar ha så fiffiga planer o allt så ut planerat?
Jag har fortfarande ingen aning om vad ja vill i livet vart ja vill eller när.
Och jag hade funnit min oas i livet, men nu nu e ja rädd, rädd för att allt kommer att braka ihop.Sluta existera. Försvinna.
Varför e de så?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var aldrig rädd att följa ditt eget hjärta! Du behöver aldrig känna att du bör göra si eller så bara för att alla andra gör det. Jämför aldrig din lycka med andras. Man känner nog själv när man är lycklig och vad man behöver för att vara lycklig!
Jag tror att många är ganska borttappade, men att de helt enkelt inte visar det. Själv vet jag inte alls om jag har valt rätt för hösten, men vi är ännu unga. Väljer vi fel så löser det sig nog. Vi har all tid i världen. Låt ingen komma och förstöra din oas!
Kämpa!

Cecci sa...

mmm jag vet! :) Tack! :D

Skicka en kommentar