onsdag 1 februari 2012

Konsten att vara kundvänlig

var till apoteket idag först en gång frågade efter ögondroppar till hund. Fick som svar att sånt skall man int tro man får utan recept.
Okej tänkte ja lite sur över den ypperligt fina kundbetjäningen och gick hem. ( Hatar när folk tar ut sitt dåliga humör på kunderna bara för att kunden stör i en diskussion arbetskollegerna emellan, e den så viktig kan man hålla sig till kafferummet!)
ringer veterinären som säger att ja skall pröva med droppar för torra ögon, som även berättar att de finns att få receptfritt på apoteket. (okej just fanns de int men nu finns de helt plötsligt)
Traskar ner till samma apotek, kollar själv på hyllan hittar ögondroppar ( Beviset för att man alltid skall kolla själv för att få de riktiga svaret ) inser att de e svindyra. Frågar vad de är för skillnad mellan olika. Ingen tyckts veta utan de hänvisar mig vidare till ett annat apotek. ( Fortsatt  bra betjäning ooje) Tar de dyra dropparna o går hem.
Nu hoppas ja bara på de bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar