söndag 17 februari 2013

Veckoslut

Jag flydde Jeppis på torsdag eftermiddag, hade en del grejer att fixa där nere. Och ner kom vi ju oss nog efter ett och annan paus. Säg så här en resa som normalt sett brukar ta kring sex timmar tog denna gång nio men så stannade vi på hese också, räddade typ en hund från att dö på vägen och pausade igen.
Isen hade typ farit där hemma, det var en lätt känsla av vår i luften bara måsarna som fattades.
 
På fredagen passade jag på att se då min syster dansade Gamlas Dans i gymnasiet. Hon var helt klart den gladaste av töser.  
Efter det har jag främst hängt med familjen kollat på melodifestivalen, badat bastu och tvättat järnväg. Och ja så hänge jag en massa med Fred. Kramade och busade med honom och så spanade  vi på snön och istapparna som var på väg ner från taket. 

Mamma och Pappa hade köpt hem tulpaner till helgen. De matchade tabletterna på bordet riktigt fint. Man fick nästan påskfiilis. Passande för nästa gång som jag kommer att röra mig på så sydliga bredgrader är till påsken. 

Nu är ja då tillbaka i Jeppis,igen för mindre än en vecka. Efter det bär det norrut mot Luleå. Så Fred har även denna gång stannat hos mamma och pappa.   


2 kommentarer:

Nora sa...

Vilken söt syster du har, och du har säkert hört tusen och en halv gång om hur ni liknar varandra och tänkt "nå int liknar vi ju alls" men ändå kommer jag att säga att ni har ett lika härligt leende båda två :)

Cecci sa...

:) Tack!

Haha folk brukar säga så jo, så ja börjar ge upp hoppet om att få de övertygade att vi inte alls ser lika ut. Folk brukar tom ta oss som tvillingar.

Skicka en kommentar