tisdag 17 december 2013
måndag 9 december 2013
söndag 8 december 2013
Helgen
Helgen började med självständighetsfirande. Började med att besöka Pedersöres gravgård och letade reda på stenen för anhöriga begravda på annan ort. Tände lite ljus och så. Björn var även övertygad om att vi skulle tända ljus i fönstret. Två stycken ett för fosterlandet och ett så att alla jägare visste att de kunde söka skydd för natten här. Är tydligen tradition.
Därefter följde middag,vi slog på stort, gjorde biff och klyftpotatisar och njöt av det faktumet att vi hade flera dagar ledigt framför oss.
Lördagen spenderades i studiernas tecken, tent nästa vecka som man måste klara för att få gå ut på den långa praktiken i vår. Frustrerande. Björn hade hittat några nya yoghurt sist vi var i prisma som han insisterade på att vi skulle ha då de för en gångs skull var mjölkfria. Låt oss säga så här e de exakt lika goda som de ser ut....
Därtill har jag ägnat timmar utomhus tillsammans med yrbollen. Gått i skogen, jagat snöbollar och grävt.
Grannen kom för övrigt förbi i lördags och frågade ifall Fred ville komma med ut och springa med deras hund det skulle vara ypperligt tillfälle för de båda att få motion och leksamtidigt. Jag tackade dock nej, det finns ingen som helst möjlighet att min yrboll skulle hållas lös på gården och springa.
Känslan då du sitter vid köksbordet, hör ett ljud utifrån, kollar upp o inser att d kör en snöskoter förbi
fredag 6 december 2013
Fred <3 snö
Jag vet int riktigt va som ha hänt int men sen att Fred spendera februari-juni hos mamma o pappa ha d hänt någo. Plötsligt är han galen i snö! Han är minst lika ivrig som granbarnen på sina skidor. Han hoppar i snön, jagar snön, kastar snö o gräver o skall ut så fort vi kommit in och han hunnit sov en stund. När hände d här liksom?
fredag 29 november 2013
Freda äntligen
Usch ha känts som den här veckan aldrig ha velat ta slut. Har suttit och skrivit uppgift efter uppgift hela veckan o då jag int gjort det ha jag läst på tent. Så när man på freda kväll 10 i 21 stänger datorn känns det skönt. Nu skall ja njuta av julgranen och mysa med Fred
torsdag 21 november 2013
måndag 11 november 2013
tisdag 15 oktober 2013
söndag 13 oktober 2013
Höstlov
Har tagit höstlov och åkt ner till Mamma o Pappa. En vecka tillsammans med familj o vänner känns ju inte så dumt efter de gångna veckornas stress
tisdag 1 oktober 2013
torsdag 26 september 2013
Julen knackar på vår port
Julen har förövrigt kommit till Jeppis, Halpahalli hade plockat hyllorna fulla. Känns bara fel! De e ju inte ens oktober ännu! Men i sig föll den första snön idag också så...
onsdag 25 september 2013
Lunch
Tog en efterlängtad salladslunch vid Fredrikas ida, stans bästa sallader fås därifrån
Han tala bort både en och två timmar me Belind. Skönt! Fick livets små och stora bekymmer utredda.
tisdag 24 september 2013
Ut på tur
Det känns som hösten kom ovanligt snabbt på i år. Så där över en natt. Förra veckan va jag ännu ut på promenad i t-skjorta med Fred men idag kändes det som om både vantar och mössa varit en bra idé.
Tog oss en tur till Runebergsstuga.

Och hittade sjön!
måndag 23 september 2013
Måndags kalas
En ledig måndag måst ju firas på ett eller annat sätt. Så Ronja bjöd in till restkalas. Hon hade verkligen lyckats med dekorationerna! Hur fint som helst!
Nästan hela gänget var samlat för att hjälpas åt med resterna dock lyckades vi ändå int få slut på allt!
Nästan hela gänget var samlat för att hjälpas åt med resterna dock lyckades vi ändå int få slut på allt!
Amerikatårtan va bara för läcker!
söndag 22 september 2013
Frukost
Fördelen med att ha en kämpis som uppskattar frukost lika myky som en själv. Söndagarna blir allti lite bättre då!
lördag 21 september 2013
torsdag 19 september 2013
Frestad
Kunde inte motstå frestelsen någo mera. Köpte hem ett kilo satsumas återstår att se hur många som e kvar i morgon.



















