måndag 9 december 2013

Fred och sängen

Fred tyckte att matte kunde låta bli att bädda sängen idag, så man kan böka på i den istället. 

söndag 8 december 2013

Helgen

Helgen började med självständighetsfirande. Började med att besöka Pedersöres gravgård och letade reda på stenen för anhöriga begravda på annan ort. Tände lite ljus och så. Björn var även övertygad om att vi skulle tända ljus i fönstret. Två stycken ett för fosterlandet och ett så att alla jägare visste att de kunde söka skydd för natten här. Är tydligen tradition. 

Därefter följde middag,vi slog på stort, gjorde biff och klyftpotatisar och njöt av det faktumet att vi hade flera dagar ledigt framför oss. 



Lördagen spenderades i studiernas tecken, tent nästa vecka som man måste klara för att få gå ut på den långa praktiken i vår. Frustrerande. Björn hade hittat några nya yoghurt sist vi var i prisma som han insisterade på att vi skulle ha då de för en gångs skull var mjölkfria. Låt oss säga så här e de exakt lika goda som de ser ut....


 Därtill har jag ägnat timmar utomhus tillsammans med yrbollen. Gått i skogen, jagat snöbollar och grävt. 

 Grannen kom för övrigt förbi i lördags och frågade ifall Fred ville komma med ut och springa med deras hund det skulle vara ypperligt tillfälle för de båda att få motion och leksamtidigt. Jag tackade dock nej, det finns ingen som helst möjlighet att min yrboll skulle hållas lös på gården och springa. 

Känslan då du sitter vid köksbordet, hör ett ljud utifrån, kollar upp o inser att d kör en snöskoter förbi

fredag 6 december 2013

Fred <3 snö

Jag vet int riktigt va som ha hänt int men sen att Fred spendera februari-juni hos mamma o pappa ha d hänt någo. Plötsligt är han galen i snö! Han är minst lika ivrig som granbarnen på sina skidor. Han hoppar i snön, jagar snön, kastar snö o gräver o skall ut så fort vi kommit in och han hunnit sov en stund. När hände d här liksom?

fredag 29 november 2013

Freda äntligen

Usch ha känts som den här veckan aldrig ha velat ta slut. Har suttit och skrivit uppgift efter uppgift hela veckan o då jag int gjort det ha jag läst på tent. Så när man på freda kväll 10 i 21 stänger datorn känns det skönt. Nu skall ja njuta av julgranen och mysa med Fred

måndag 11 november 2013

Någon som vet var jag skall få tag på den här cd i Finland?

Mamma mu:s rörelseskiva hitta jag på adlibris men denna.Var får jag den? 




söndag 13 oktober 2013

Hitta hunden


Höstlov


Har tagit höstlov och åkt ner till Mamma o Pappa. En vecka tillsammans med familj o vänner känns ju inte så dumt efter  de gångna veckornas stress

torsdag 26 september 2013

Julen knackar på vår port


Julen har förövrigt kommit till Jeppis, Halpahalli hade plockat hyllorna fulla. Känns bara fel! De e ju inte ens oktober ännu! Men i sig föll den första snön idag också så...

onsdag 25 september 2013

Lunch

Tog en efterlängtad salladslunch vid Fredrikas ida, stans bästa sallader fås därifrån
Han tala bort både en och två timmar me Belind. Skönt! Fick livets små och stora bekymmer utredda. 

tisdag 24 september 2013

Ut på tur

Det känns som hösten kom ovanligt snabbt på i år. Så där över en natt. Förra veckan va jag ännu ut på promenad i t-skjorta med Fred men idag kändes det som om både vantar och mössa varit en bra idé. 
Tog oss en tur till Runebergsstuga. 
Och hittade sjön! 



måndag 23 september 2013

Måndags kalas

En ledig måndag måst ju firas på ett eller annat sätt. Så Ronja bjöd in till restkalas. Hon hade verkligen lyckats med dekorationerna! Hur fint som helst!
Nästan hela gänget var samlat för att hjälpas åt med resterna dock lyckades vi ändå int få slut på allt! 
Amerikatårtan va bara för läcker!

söndag 22 september 2013

Frukost

Fördelen med att ha en kämpis som uppskattar frukost lika myky som en själv. Söndagarna blir allti lite bättre då! 

lördag 21 september 2013

Stunder

Det finns stunder i livet jag inte skulle byta ut oberoende av vad som erbjuds. Detta är en av dem!

torsdag 19 september 2013

Frestad

Kunde inte motstå frestelsen någo mera. Köpte hem ett kilo satsumas återstår att se hur många som e kvar i morgon.