lördag 2 mars 2013

Tankar om utseende och andra djupa funderingar

Det finns en sak jag har funderat rätt mycket på sedan jag kom till Luleå. Utseendet på matförpackningar. Spännande att samma varor kan se så olika ut och vara så olika förpackade. Det finns så mycket mera färg i allt här, inte konstigt att vi finnar är så dystra av oss. Bara att leta reda på en klarrosa förpackning ägg i kylskåpet gör ju en glad. 

 Jag har nog i övrigt aldrig ätit så mycket ekologiskt i hela mitt liv som jag gör för tillfället. Men så länge de ekologiska produkterna är billigare än de andra ser jag absolut inget problem med att köpa dem. 

Men det bästa av allt är kanske nog ändå att det säljs ost i två kilos förpackningar. Känns som de är mera anpassade till min konsumtion av ost det. ( Sen att ja nu egentligen inte kan äta dem är ju ett annat problem, kan ju alltid se på då de andra äter i alla fall)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar