fredag 24 maj 2013

Dagens konstateranden

Efter att snart ha varit sju veckor på ständigt resande fot här runt i norden börjar man inse att det finns vissa saker man saknar från Finland (mer än vänner och familj då!), tror det eller ej.
Som

  • Lösgodis. Vet inte när jag åt Candy King godis senast och jag börjar ha en grym abstinens.
  • Bastu, har ibland en känsla av att man inte blir riktigt ren av att bara duscha. Lite smålöjligt men ett faktum
  • Att låsa upp dörren med nyckeln åt rätt håll. Alla danska och norska lås e typ upp och ner. Detta samma gäller för övrigt också knapparna till plattorna till spisen. 
  • Att alltid veta att man kan betala med kort. Jag är allt för ovan att ha kontanter på mig så jag glömmer bort att ta ut, helt enkelt. 
Men jag tror det finns hundra och en saker jag kommer att sakna från alla länder då jag kommer hem igen, vilket kommer att vara bra mycket svårare för de vet jag ju inte när jag får nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar