lördag 11 maj 2013

De första dagarna i Köpenhamn

De första dagarna i Köpenhamn har spenderats med rätt så varierande program. På söndagen besökte jag Köpenhamns museum, som för tillfället hade en utställning som behandlade Köpenhamns alla olika invånare som kommit och gått under åren. Några som stanna kvar och andra som bara för en stund har vistats i staden
Har konstaterat att posten här också är röd, som i Norge

Passade på att besöka en loppmarknad som ordnades här i stan. Så typiskt köpenhamnskt som det kan bli fick jag höra. Själv kom jag inte hem med någonting men en del av gänget gjorde riktigt fina fynd.

Så har jag ätit typ världens godaste sorbet under tiden som jag väntade på att tvätten skulle bli klar. Fick senare höra mindre trevliga storyn som glassen så ha inte vågat mig dit igen men håll utkik efter PARADIS när ni e i Köpenhamn nästa gång de har sorbet som gör ingen besviken.

Och under allt för många dar var detta vår enda ljuskälla. Det blir lite jobbigt i längden att bo fyra studiekompisar ihop utan tillgång till vatten eller el. Det är ett verkligt test kan jag lova.

Och jag har nog aldrig tvivlat så mycket som då om det här med att bo i en husvagnslikande grej en månad är en bra ide. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar