söndag 19 maj 2013

Veckan i Iphonebilder

Metrotågen körs helt automatiskt här (har ingen aning om hur det är där hemma, åker allt för lite metro för det) resultatet av det är att man kan sitta längst fram vid fönstren och bara se landskapen flyga förbi en. Börjar i övrigt få flyt på det här med hur metron fungerar här, vet vilken som far åt vilket håll. Lite småstolt över det faktumet om jag skall vara ärlig
Har kommit rätt bra igång med löpningen här i Köpenhamn också, första veckan gick trög men nu börjar det gå på rutin igen. Men sen har man ju rätt bra miljö att springa i också. Jag menar hur många kan springa förbi elefanter och flamingos? Skulle bara behöva ett par nya löpskor, de jag springer i nu tycker mina vader inte alls om. Någon som har några bra tips? Skulle inte vilja lägga ut en massa pengar på några som sen ändå inte passar mina fötter

Har även spenderat två av veckans dagar på praktik. Intressanta upplevelser. Lite svårt att förstå vad barnen alltid vill men för det mesta går det bra. har byggt med magnetklossar, lekt med pet shops och byggt tågbana. Min absoluta favorit. Hittade en båt som jag aldrig sett förut. Har en känsla av att en sådan kommer att få flytta in hos mig...


I övrigt har vädret varit exemplarsikt så gott som hela tiden (Bort sett från idag då regnet öser ner och åskan mullrar i bakgrunden ibland, eller ja tisdag regnade det också) Men vem klagar liksom om man har över 30 grader varmt i solen?

Kan inte sluta att beundra alla träd som blommar här. Det är bara så fina allihopa. Hälften har jag inte sett tidigare och andra känner jag igen. Men alla blommande träd ger verkligen staden en helt annan känsla. Det finns hopp och liv på ett helt annat sätt än där hemma där det mesta är grått och deprimerande.Dessutom blommar syrenerna!

I fredags hade vi vår internationella fest här och vissa av länderna hade ju lite större flaggor än de andra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar